پشتیبانی:

۰۲۱-۴۶۱۴۴۸۰۶

آدرس فروشگاه:

تهران، پونک جنوبی

 

وبلاگ

راهنمای انتخاب شوینده مناسب پوست

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

بسیاری از مصرف‌کنندگان به همان اندازه که به نوشیدنی گازدار مورد علاقه خود وفادار هستند به شوینده صورت خود نیز وفادار می‌باشند. جالب است بدانید که معیار برخی از مصرف‌کنندگان برای انتخاب یک شوینده صورت خوب بسیار عجیب است. به طوری که برخی از افراد صرفا  محصولاتی را انتخاب می‌کنند که مادرانشان به آن‌ها توصیه کرده‌اند. برخی نیز معیار انتخاب خود را به میزان فروش یا محبوبیت شوینده مورد نظر گره زده‌اند. طبق مطالعات انجام شده، مصرف‌کنندگان بیشتر به دنبال مواد شوینده ای هستند که بالاترین توان را در از بین بردن چربی پوست و کمترین عوارض را داشته باشند. با این حال، فاکتور قیمت همواره یکی از اصلی‌ترین معیارها برای انتخاب شوینده مورد نظر بوده است. به طوری که حتی با وجود تنوع در شوینده‌ها، مطمئناً شوینده‌ای را انتخاب می‌کنید که متناسب با بودجه شما باشد و همچنین ترجیح شما در مورد کیفیت را برآورده کند. انواع مختلف پاک کننده های صورت در پایان یک روز طولانی، هیچ چیز به اندازه پاکسازی صورت احساس خوبی به شما نمی‌دهد. از بین بردن هر گونه کثیفی، چربی، عرق و آرایش این اجازه را به پوست می‌دهد تا به خوبی نفس بکشد و روند ترمیم و تجدید حیات خود را از سر گیرد. استفاده از شوینده های پوستی به سایر محصولات مراقبت از پوست کمک می‌کنند تا تاثیر بهتری داشته باشند. به طوری که بهتر به منافذ پوست نفوذ کنند و وظایف خود را با کارایی بیشتری انجام دهند. به عنوان اولین قدم در خرید شونده پوستی باید ابتدا با انواع آن‌ها آشنا شد و ویژگی‌های هر یک را به خوبی درک کرد.

ژل های پاک کننده

ژل های پاک کننده بسیار شفاف هستند و همانطور که از نامشان پیداست به شکل ژل تولید می‌شوند. این ژل‌ها به طور کلی برای پاکسازی عمیق طراحی شده‌اند. لذا، به دلیل خواص ضدعفونی کنندگی و لایه‌برداری خود، در رفع احتقان منافذ مسدود شده، از بین بردن چربی اضافی و از بین بردن باکتری‌های مولد آکنه موثر هستند. بسیاری از متخصصان پوست، استفاده از ژل های پاک کننده پوستی را برای افرادی که آکنه یا پوست چرب دارند، توصیه می‌کند.

کرم های پاک کننده

درست مانند پاک‌کننده‌ های ژلی، کرم های پاک‌کننده‌ تقریباً همان‌طور که به نظر می‌رسند، دارای جنسی غلیظ و بافتی شاداب هستند. کرم های پاک‌کننده‌ صورت نسبت به سایر شوینده های پوستی ملایم‌تر هستند و به خوبی پوست را آب‌رسانی می‌کنند. این کرم ها برای انواع پوست‌های خشک یا حساس ایده‌آل هستند. از مهمترین ویژگی کرم های پاک کننده صورت می‌توان به توانایی آن‌ها در از بین بردن کثیفی پوست بدون کاهش سطح روغن طبیعی آن اشاره کرد. همچنین، اگر به پوست شما نیاز به پاکسازی مضاعف دارد، آن‌ها گزینه ایده‌آلی به عنوان پاک کننده‌های اضافی (مرحله دوم) هستند.

فوم های پاک کننده

پاک کننده های فومی صورت تقریباً ترکیبی از شوینده های ژلی و کرمی هستند که آن‌ها را برای پاکسازی جنس‌های مختلف پوست ایده‌آل می‌کند. آن‌ها در ابتدا به شکل کرم یا ژل روی سطج پوست پخش می‌شوند و سپس تبدیل به یک کف غلیظ می‌شوند. این فوم ها چربی اضافی پوست را همانند ژل های پاک کننده از بین می‌برند. شوینده های فومی گزینه مناسبی برای پاکسازی آرایش و آثار کرم های ضد آفتاب هستند.

پاک کننده های روغنی

این روغن‌ها معمولا برای از بین بردن کثیفی پوست‌های خشک مورد استفاده قرار می‌گیرند. شاید استعمال مواد روغنی به پوست ایده جالبی نباشد، اما این پاک‌کننده‌ها معمولاً حاوی پایه‌ای روغنی هستند که به از بین بردن کثیفی روی پوست بدون تداخل با سطح روغن طبیعی پوست کمک می‌کنند. لذا، روغن حاصل از پوست شما همراه با پاک کننده های روغنی به  متعادل‌سازی پوست کمک شایانی می‌کنند. شوینده روغنی روشی ملایم برای از بین بردن کثیفی‌های پوست های خشک از جمله آثار آرایش هستند.

پاک کننده های میسلار (Micellar)

شوینده پوستی مایسلار که منشا آن کشور فرانسه است، دارای «میسل» یا مولکول‌های ریز روغن معلق در آب نرم است که چربی اضافه، کثیفی و آرایش را از سطح پوست جذب می‌کند. پاک کننده های میسلار ملایم و بدون الکل هستند، بنابراین برای انواع پوست و به خصوص پوست‌های حساس بی خطر می‌باشند. پاک‌کننده‌های مایسلار همچنین در سفت کردن منافذ پوست بسیار مؤثر عمل می‌کنند.

بالم های پاک کننده (Cleansing Balms)

شوینده های بالم گزینه‌ای عالی برای افرادی هستند که نسبت به مراقبت روزانه پوست خود حساسیت زیادی دارند.  این پاک کننده ها حتی برای پاک کردن کثیفی، آرایش یا چربی نیازی به آب ندارند. بالم‌های پاک‌کننده فوق‌العاده مرطوب‌کننده هستند و حتی می‌توانند به لطف ترکیباتی مانند روغن نارگیل، فواید آبرسانی نیز ارائه دهند. آن‌ها فاقد ترکیبات شیمیایی خشن هستند، به همین سبب گزینه ایده‌آلی برای افرادی که پوست خشک یا حساس دارند، می‌باشند.

پن های پاک کننده (Cleansing Bars)

پن های پاک‌کننده یک جایگزین فوق‌العاده برای پاک‌کننده‌های سنتی صورت هستند. بسته‌بندی این پن ها به گونه‌ای است که به راحتی قابل حمل بوده و می‌توان آن‌ها را در مسافرت نیز مورد استفاده قرار داد. این پن ها به هیچ عنوان حاوی صابون نیستند، لذا هرگز پوست را خشک نمی‌کنند.  به همین سبب، استفاده از آن‌ها برای افرادی که پوست کم‌آبی دارند، انتخابی عالی می‌باشد.

پاک کننده های خاک رس

اگر ماسک خاک رس را دوست دارید، حتما به پاک کننده‌های رسی نیز علاقمند خواهید شد. پاک کننده های خاک رس که به دلیل قدرت جذب خود زبان‌زد عام و خاص هستند، با خارج کردن چربی اضافی و سموم از منافذ پوست، آن را پاکسازی می‌کنند. این شوینده ها برای پوست های چرب و مختلط بسیار عالی هستند. همچنین استفاده از آن‌ها برای پاکسازی پوست های حساس نیز توصیه می‌شود، زیرا معمولاً هیچ اسکراب یا اسیدهای خشنی در آن‌ها یافت نمی‌شود.

یک شوینده پوستی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

اکنون که با انواع پاک کننده های پوستی آشنا شدید، نوبت آن رسیده است که یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. اولین گام در انتخاب شوینده های پوستی، شناسایی جنس پوست صورت است. افرادی که از پوست خشک رنج می‌برند باید به دنبال شوینده هایی باشند که علاوه‌بر پاکسازی صحیح پوست، میزان چربی طبیعی را از بین نبرند. در مقابل، افرادی که دارای پوستی چرب هستند، باید به دنبال پن هایی باشند که در کنار پاکسازی پوست، حجم زیادی از چربی اضافی را نیز از بین ببرند. در ادامه به برخی از مهمترین ویژگی های یک شوینده خوب را معرفی می‌کنیم:

فاقد مواد شیمیایی باشد

یکی از مهمترین ویژگی های شوینده های پوستی این است که فاقد ترکیبات شیمیایی مخرب هستند. به طور مثال، ژل های شستشوی صورت یا فیس واش‌ها بهترین گزینه انتخاب تلقی می‌شوند. آن‌ها محلول‌های غلیظی هستند که هنگام ترکیب با آب  رقیق‌تر شده و به شروع به کف‌سازی در سطح پوست می‌کنند. ساختار ملایم آن‌ها موجب می‌شود تا روند پاکسازی پوست بدون از دست رفتن رطوبت طبیعی آن انجام شود.

خاصیت نرم کنندگی

از دیگر ویژگی‌هایی که یک شوینده خوب باید داشته باشد این است که خاصیت نرم کنندگی داشته باشد. ژل های شستشو یکی از مواردی هستند که بدون هیچ آسیبی به پوست موجب نرمی و لطافت آن می‌شوند. این محصولات با تنظیم pH پوست کمک شایانی به ارتقای سلامتی آن می‌کنند.

برند صاحب نام

از دیگر نکاتی که هنگام خرید شوینده صورت باید به آن توجه داشت، برند آن است. درست است که برندهای خارجی فرصت رقابت را از برندهای ایرانی گرفته‌اند، اما برخی از محصولات داخلی حتی بهتر از آن‌ها عمل می‌کنند. لذا، پیش از انتخاب پاک کننده صورت مناسب بهتر است به متخصص پوست و مو مراجعه و با شناسایی جنس پوست خود نسبت به پاکسازی آن اقدام کنید.

مناسب برای تمام پوست ها

یکی دیگر از ویژگی های شوینده خوب ترکیبات موجود در آن است. به طوری که ترکیبات آن باید طوری تهیه شده باشد که برای انواع پوست‌ها مناسب باشد. بنابراین، اگر هنوز جنس پوست خود را نمی‌شناسید و تمایلی هم برای مراجعه به متخصص پوست و مو ندارید، بهتر است از شوینده های چندمنظوره استفاده کنید. این شوینده‌ها با ترکیبات متفاوتی در بازار عرضه می‌شود. به طوری که هم به صورت ژل و هم به صورت کرم در دسترس می‌باشند.

سخن پایانی

در این مطلب شما را با انواع شوینده های پوستی و ویژگی های آن ها آشنا کردیم. در صورتی که نمی‌دانید از کدام پاک کننده ها استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم برای تشخیص جنس پوست خود به یک متخصص آگاه مراجعه کنید. متخصصین پوست و مو با انجام آزمایش‌های مختلف جنس پوست شما را شناسایی و متناسب با آن بهترین پن ها یا پاک کننده ها را به شما معرفی می‌کنند. همانطور که مشاهده کردید 8 نوع شوینده پوستی وجود دارد که هر کدام دارای خاصیت و ویژگی های منحصر به فرد خود هستند. درست است که فاکتور قیمت می‌تواند شما را در خرید این شوینده ها محدود کند، اما بهتر است برای یک بار هم که شده به سلامتی پوست خود اهمتی بدهید و بهترین گزینه را هر چند گران انتخاب کنید.

فهرست مطالب

[vc_row full_width="stretch_row" css=".vc_custom_1493881945773{margin-bottom: -40px !important;background-color: #f9f9f9 !important;}"][vc_column css=".vc_custom_1488538101973{padding-top: 0px !important;padding-bottom: 0px !important;}"][woodmart_brands orderby="" order="" hover="alt" style="carousel" per_row="7" hide_pagination_control="yes" hide_prev_next_buttons="yes" wrap="yes" ids=""][/vc_column][/vc_row]
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.