پشتیبانی:

۰۲۱-۴۶۱۴۴۸۰۶

آدرس فروشگاه:

تهران، پونک جنوبی

 

وبلاگ

جوانسازی پوست با تغذیه

جوانسازی پوست با تغذیه را جدی بگیرید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

آیا تاکنون به نقش مهم تغذیه در سلامت و زیبایی چهره فکر کرده‌اید؟ آیا می‌دانید که ظاهر باطراوت پوست تا چه حد به غذاهایی که می‌خوریم وابسته است؟ به طور کلی کیفیت و شفافیت پوست رابطه مستقیمی با نوع تغذیه و رژیم غذایی و همچنین سبک زندگی ما دارد. به گونه‌ای که فرایند جوانسازی پوست با تغذیه کارایی بیشتری نسبت به کرم های جوان‌کننده دارد.

اگر شما نیز به فکر جوانسازی پوست خود هستید، راهنمای مناسبی را برای کسب اطلاع انتخاب کرده‌اید. ما در مجموعه گل افشان به شما خواهیم گفت که چه نکاتی باعث شادابی و طراوت پوست خواهند شد.

جوانسازی پوست با تغذیه

با توجه به آن که پروسه صرف غذا تبدیل به یک عادت روزانه شده است، اغلب افراد هیچ توجهی به محتویات و ترکیبات به کار رفته در آن‌ نمی‌کنند. این افراد صرفا به دنبال سیر کردن شکم خود و لذت بردن از طعم غذا هستند. این در حالی است که در برخی مواقع برای کاهش یا افزایش وزن نیز ممکن است به سراغ رژیم‌های غذایی سخت برویم که این امر می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری به بدن وارد کند.

احتمالا تاکنون به تاثیر مواد غذایی در شادابی و جوانی پوست فکر نکرده‌اید. حق هم دارید، چراکه سیر انبوه تبلیغات در فضای مجازی تنها کرم ها و ماسک های زیبایی را راه علاج شادابی پوست عنوان می‌کنند. همنی امر موجب شده است تا تاثیر مواد غذایی روی شادابی پوست به چشم نیاید. به طور کلی مهم ترین عامل برای جوانسازی پوست و حفظ لطافت جوانی آن تغذیه کافی و مناسب است. تغذیه مناسب، پوست را به کلاژن سازی تحریک می کند و علاوه بر آن در سلامت قلب، کاهش فشار خون، عمر طولانی تاثیر بسیار مثبتی می‌گذارد.

چه محصولاتی به جوانسازی پوست کمک می‌کنند؟

تا به حال به تاثیر مواد غذایی مانند میوه و سبزیجات روی پوست تان اندیشیده‌اید؟ آیا می دانید دقیقا چه موادی به شما برای رسیدن به سلامت کامل پوست کمک می‌کنند؟ در این فرصت کوتاه به بررسی مهمترین مواد غذایی تاثیرگذار در زیبایی پوست می‌پردازیم.

یکی از راه های تغذیه  مناسب برای داشتن پوستی زیبا مصرف مداوم میوه ها و سبزیجات در برنامه غذایی روزانه است. این مواد غذایی حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن هستند و باعث ایجاد شفافیت و جوانسازی پوست می‌شوند.

 

جوانسازی پوست با تغذیه

 

جوانسازی پوست با پاپایا

پاپایا منبعی غنی از آنتی اکسیدان‌های متنوع است. این میوه سرشار از مواد معدنی و ویتامین هایی است به بهبود کشسانی پوست و کاهش چین و چروک‌های آن کمک می کند.  پاپایا منبع مناسبی از ویتامین‌های E,K,A,C، کلسیم، پتاسیم، منیزیم، ویتامین‌های B و فسفر است.

پاپایا همچنین حاوی آنزیم‌های پاپائین با خواص ضدپیری است و به عنوان عامل ضد التهابی طبیعی در بدن عمل می کند. این میوه جادویی به بدن برای ساخت سلول‌های جدید پوستی و حذف سلول‌های مرده کمک می کند.

گوجه فرنگی

این ماده غذایی به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی برای محافظت از پوست در برابر نور خورشید عمل می کند. گوجه فرنگی دارای ترکیبات خاصی است که در جوانسازی پوست بسیار موثر می‌باشد. این محصول غذایی با داشتن مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان و کاروتنوئید سطح درخشندگی پوست را افزایش می‌دهد.

 

 

اسفناج

سبزی ها سرشار از انواع مواد معدنی، آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین ها هستند که به جوان ماندن پوست کمک می کنند. اسفناج یکی از سبزیجاتی که است که بی تردید جوانی را به پوست هدیه می بخشد. این سبزی خوشرنگ دارای ویتامین  B و اسید فولیک است. ویتامین B یکی از عناصری است که به زیبایی و جوانی پوست کمک می کند.

روغن زیتون

زیتون یک دانه گیاهی بسیار خوشرنگ و براق است که همانند ظاهر زیبایش می تواند با اسیدهای چربی که دارد پوست را از حالت کدر و بی روح خارج کند. اسید چرب امگا 6 به وفور در زیتون و روغن آن یافت می‌شود که باعث نرمی و انعطاف پذیری بیشتر پوست شما خواهد شد. روغن زیتون در برطرف کردن جای آکنه و جوش و از بین بردن ترک پوست و اگزما بسیار کمک کننده است.

سیب زمینی

شاید کمی به نظرتان عجیب برسد اما سیب زمینی هم با دارا بودن کاراتنوئیدها و ویتامین C می تواند فرآیند کلاژن سازی را در پوست تسریع بخشد. احتمالا بارها در خصوص تاثیر کلاژن بر انعطاف‌پذیری و زیبایی پوست نکات زیادی را شنیده‌اید. کلاژن با حفظ حالت کشسانی پوست به جوانی آن کمک می کند.

توت فرنگی

اولین خاصیتی که توت فرنگی را نسبت به میوه های دیگر متمایز می‌کند اثر آن در پیشگیری از سرطان است. این میوه جذاب و خوشرنگ با دارا بودن ویتامین C منافذ باز پوست را درمان می کند. به همین دلیل در بسیاری از ماسک های خانگی به کار می رود.

شکلات تلخ

شکلات تلخ بر خلاف نامش خاصیت های جالبی دارد. این ماده خوشمزه حاوی آنتی اکسیدان‌های فراوانی از جمله پلی فنول است و هر چقدر درصد کاکائوی آن بیشتر باشد خواص بیشتری خواهد داشت. جالب این است که این نوع شکلات‌ها به هیچ عنوان عوارض نامطلوبی برای بدن به همراه ندارند. یکی از مزایای عجیب شکلات تلخ این است که با دارا بودن آنتی اکسیدان از پوست در برابر اشعه‌های آفتاب محافظت می کند.

 

 

آب

مصرف آب یکی از راه های درمان خشکی پوست با تغذیه است. البته برای کسب نتایج ایده‌آل باید به طور مداوم در طول روز آب نوشید. نوشیدن آب کافی بر زیبایی و درخشندگی پوست تاثیر می‌گذارد. آب علاوه بر تاثیر بالا بر جوانسازی پوست به گوارش نیز کمک می کند. اگر از عوارض یبوست و خشکی پوست به ستوه آمده‌اید، بهتر است دست به کار شوید و با مصرف روزانه 8 لیوان آب رطوبت را به پوست خود بازگردانید و مشکلات گوارشی تان را رفع کنید.

مواد غذایی حاوی سبوس

مواد غذایی و غلاتی که حاوی میزان بالایی از سبوس می‌باشند، سرشار از ویتامین B نیز هستند. به همین دلیل به ترمیم و بازسازی سلول‌های پوستی کمک می کنند. جوانسازی پوست با تغذیه می‌تواند از طریق میزان مشخصی از کربوهیدرات‌ها و فیبر موجود در این دانه های غذایی در بدن تامین شود.

آووکادو

آووکادو سرشار از ویتامین‌های ضروری و مواد غنی شاداب کننده پوست است و از آسیب دیدن پوست به وسیله اشعه های مضر نور خورشید پیشگیری می کند.

مرکبات

مرکبات و میوه‌هایی موسوم به میوه‌های سیتروسی با رنگ‌های زرد و نارنجی منابع مهمی از ویتامین C هستند. از آنجایی که بدن انسان برای ساختن پروتئین نیاز مبرم به ویتامین C و کلاژن دارد، مصرف مرکبات می‌تواند در این مسیر کمک‌ساز باشد. کلاژن یک ماده حیاتی برای بدن است که پوست را شاداب، جوان و انعطاف‌پذیر نگه می دارد.

ماهی تن

ماهی تن و تا حدی ماهی آزاد سرشار از سلنیوم هستند. این ماده معدنی به عملکرد صحیح رشته های کلاژن کمک می کند و آن را از شر چین و چروک‌های پوستی خلاص می‌کند. حفاظت پوست از آسیب های رادیکال‌های آزاد نیز یکی از مزایای دیگر ماهی تن می‌باشد.

 

تقویت پوست با کلاژن سازی

نکته قابل توجه این است که تغذیه سالم برای داشتن پوستی زیبا یک نیاز اساسی است. شاید تا به حال کمتر به این مسئله توجه کرده اید اما برخی مواد غذایی تاثیری بی نظیر روی زیبایی پوست و از بین بردن خط و خطوط آن دارند. به عنوان نمونه خانواده توت‌ها از جمله تمشک، توت فرنگی و زغال اخته، شاتوت و… در جوانسازی پوست تاثیر بسیاری دارند. توت ها به کلاژن سازی کمک می کنند و باعث انعطاف پذیری و صاف شدن پوست می شوند. ترکیبات مغذی موجود در توت ها با مواد آنتی اکسیدانی خود، رادیکال‌های آزاد مخرب را که باعث پیری زودرس پوست می شوند از بین می برند.

این مواد مغذی اشعه های ماورا بنفش خورشید را نیز از بدن دور نگه می‌دارند. توت ها و به خصوص زغال اخته با منابع غنی ویتامین A, E و فیبرهای محلول و غیر محلول و ریبوفلاوین یک بسته تقویتی کامل برای سلامت پوست به شمار می‌رود.

سخن پایانی

یک نویسنده و متخصص تغذیه به نام دیل پینکاک کتابی به نام “با آشپزی پوست بهتری داشته باشید” را به رشته تحریر در آورده است. او در این کتاب می‌نویسد: رادیکال‌های آزاد دشمن طراوت و جوانی پوست هستند. این رادیکال‌ها باعث شکل‌گیری خطوطی در چهره می شوند و در نتیجه ظاهر آن را پیر نشان می دهند. برای جوانسازی پوست با تغذیه باید به سراغ آن دسته از مواد غذایی برویم که قابلیت جنگیدن با رادیکال‌های آزاد را دارند و با رساندن مقادیر لازم آنتی اکسیدان به بدن، پوست را از آسیب در برابر این رادیکال‌های مخرب حفظ می کنند.

فهرست مطالب

[vc_row full_width="stretch_row" css=".vc_custom_1493881945773{margin-bottom: -40px !important;background-color: #f9f9f9 !important;}"][vc_column css=".vc_custom_1488538101973{padding-top: 0px !important;padding-bottom: 0px !important;}"][woodmart_brands orderby="" order="" hover="alt" style="carousel" per_row="7" hide_pagination_control="yes" hide_prev_next_buttons="yes" wrap="yes" ids=""][/vc_column][/vc_row]
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.