پشتیبانی:

۰۲۱-۴۶۱۴۴۸۰۶

آدرس فروشگاه:

تهران، پونک جنوبی

 

وبلاگ

ریزش مژه

ریزش مژه | عوامل موثر در از بین رفتن زیبایی مژه ها

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

مژه‌های پرپشت و زیبا یکی از عوامل زیبایی چهره و جلوه بیشتر چشم‌ها است. همه ما به دنبال داشتن مژه‌هایی سالم، پرپشت و بلند هستیم تا جذابیت و گیرایی چشم‌های خود را بیشتر کنیم. متأسفانه ریزش مژه یکی از معضلاتی است که امروزه بسیاری از افراد از آن رنج می‌برند. ریزش مژه در برخی از موارد می‌تواند نوعی هشدار برای افراد باشد. در این مقاله قصد داریم درخصوص ریزش مژه و عوامل مؤثر بر آن با شما صحبت کنیم.

عوامل مؤثر در ریزش مژه

دلیل ریزش و شکنندگی مژه‌ها در افراد مختلف می‌تواند متفاوت باشد. در این قسمت به برخی از شایع‌ترین علل بروز این عارضه در افراد اشاره خواهیم کرد.

عفونت چشم

عفونت در چشم‌ها خصوصاً پلک چشم می‌تواند به ریختن مژه‌ها بینجامد. این مسأله برای سلامت چشم‌ها نیز مضر است چرا که مژه‌ها مانع از ورود گرد و خاک و مواد آلاینده به درون چشم می‌شوند. توجه داشته باشید، درصورتی که شمت دچار عفونت باکتریایی و آماس پلک چشم شده باشید، ممکن است با عوارضی همچون ریختن مژه‌ها و تورم و خارش چشم‌هایتان مواجه شوید.

همچنین ممکن است به علت حمله ویروس‌ها به چشم‌هایتان، دچار عفونت و یا تورم پلک و چشم شوید. این ویروس‌ها در منافذ پوستی و پیاز مو قرار می‌گیرند که میزان زیاد آن‌ها می‌تواند به ریزش مژه‌ها بینجامد.

 

ریزش مژه بر اثر ضعف سیستم ایمنی

در برخی مواقع ضعیف شدن سیستم ایمنی شما می‌تواند دلیل ریزش مو در بخش‌های مختلف بدن از جمله چشم‌هایتان باشد. این بیماری را ریزش مو مینامند که طی آن سیستم ایمنی بدن به پیاز مو حمله کرده و منجر به ریزش آن می‌شود. مصرف آنتی بیوتیک‌های تجویزی می‌تواند از این نوع ریزش مو از جمله مژه پیشگیری کند.

آرایش چشم‌ها

آرایش چشم هیچ ارتباطی با سلامت چشم‌ها ندارد اما می‌تواند تا حدی بر مژه‌های شما اثر گذاشته و آن‌ها را از بین ببرد. استفاده از لوازم آرایشی نامناسب مانند ریمل ضخیم و زمخت می‌تواند مژه‌ها را بیش از حد کشیده و آن‌ها را ضعیف کند.

علاوه بر این مالش چشم و فشار بیش از حد به آن در هنگام پاک کردن آرایش، شکسته شدن و ریختن مژه‌هایتان را به دنبال خواهد داشت.

ریزش مژه بر اثر استرس زیاد

استرس می‌تواند بر سلامت عمومی شما بر سلامت چشم‌هایتان نیز تأثیرگذار باشد. مهمترین دلایل ریزش مژه عبارت‌اند از:

  • کمبود خواب
  • رژیم غذایی نامناسب
  • خستگی عمومی
  • استرس شدید

تمامی موارد بالا موجب شکسته شدن مژه‌ها و بروز خطراتی برای چشم‌ها می‌شوند.

کم کاری و پر کاری تیروئید

معمولاً عدم کارکرد درست غده تیروئید از جمله کم کاری یا پرکاری تیروئید می‌تواند در تعادل هورمونی بدن اختلال ایجاد کند و به ریزش مژه‌ها بینجامد. البته نگران نباشید پس از درمان این اختلال، مراقبت درست و رعایت اصول لازم امکان رشد مجددمژه‌ها به صورت طبیعی وجود دارد.

کهولت سن

هیچ راه گریزی از این حقیقت نیست. با بالا رفتن سن هر بخش از بدن شما در معرض فرسایش آهسته و ثابتی قرار می‌گیرد و این مسأله غیر قابل کنترل است. با این حال اگر به شکل خطرناک و هشدار دهنده‌ای دچار ریزش مژه شده‌اید. بهتر است حتماً به یک پزشک یا متخصص پوستی مراجعه کنید.

سخن آخر

ریزش مژه‌ها می‌تواند موجب کاهش زیبایی و به تبع آن از دست رفتن اعتماد به نفس در افراد شود. همچنین ممکن است ریزش مژه هشداری در خصوص نوعی بیماری باشد که سلامت شما را تهدید می‌کند، بنابراین لازم است که نسبت به آن حساس بوده و در صورت مشاهده ریزش مژه به شکل غیر طبیعی، سریعاً به پزشک متخصص مراجعه نمایید.

منبع: دکتر محمد گلشنی دبیر انجمن متخصصین پوست ایران

فهرست مطالب

[vc_row full_width="stretch_row" css=".vc_custom_1493881945773{margin-bottom: -40px !important;background-color: #f9f9f9 !important;}"][vc_column css=".vc_custom_1488538101973{padding-top: 0px !important;padding-bottom: 0px !important;}"][woodmart_brands orderby="" order="" hover="alt" style="carousel" per_row="7" hide_pagination_control="yes" hide_prev_next_buttons="yes" wrap="yes" ids=""][/vc_column][/vc_row]
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.