پشتیبانی:

۰۲۱-۴۶۱۴۴۸۰۶

آدرس فروشگاه:

تهران، پونک جنوبی

 
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله

پن شستشو چیست؟

مهمترین پاک کننده های صورت و بدن شامل صابون و پن (syndet bar) می باشند. صابون ها از اضافه شدن چربی با زنجیره بلند با یک ماده قلیایی با PH بین 9 تا ۱۰ تشکیل می شوند و متاسفانه صابون ها بعلت ماهیت قلیایی، PH اسیدی پوست (4/6 تا 6/4) را متعاقب شستشو بالا می برند و در اثر مصرف دراز مدت و مکرر صابون، سد دفاعی اپیدرم پوست یعنی لایه شاخی و چربی محافظ زیر آن شکسته می شود و ریسک ایجاد اگزما و حساسیت های پوستی بالاتر می رود.

قلیایی کردن پوست باعث از بین رفتن لایه اسیدی طبیعی پوست می شود، همچنین علاوه بر از بین بردن چربی و آلودگی های چرب پوست، به چربی های خود پوست آسیب می رساند و در نتیجه استفاده مکرر از صابون، خشکی، قرمزی و التهاب پوست رخ می دهد به خصوص در افراد با پوست حساس و اگزمایی باعث ایجاد مشکلات زیادی خواهد شد.

برای حل این مشکلات، پاک کننده های غیر صابونی با نام پن (syndet bar) تولید شدند که بعلت ماهیت اسیدی بودنشان، PH پوست را در حد ۴ تا ۵ حفظ می نمایند و سبب آسیب کمتری در لایه های پوست میشوند و کیفیت بالاتری نسبت به صابون برای شستشو دارند.

پن ها از ترکیبات دترجنت های سنتتیک (synthetic detergent) یا سورفاکتانت ها می باشند و بصورت جامد یا قالبی همانند صابون و یا بصورت مایع در بازار شوینده ها موجود است و همانند صابون استفاده می شوند. بر خلاف صابون که در اثر تماس با چربی تولید کف می نمایند و بعد از شستشو، حس خشکی روی سطح پوست ایجاد می نمایند، پن ها خوب کف نمیکنند و بعد از شستشوی پوست، حس خشک شدن کامل روی پوست ایجاد نمی نمایند.

مشکل اصلی پن ها این است که خیلی زود تمام میشوند و بعلت هزینه بری بالاتر نسبت به صابون، معمولا در افراد با پوست نرمال توصیه نمیشوند و کاربرد اصلی پن ها در موارد آسیب های پوستی است. پاک کننده های غیر صابونی که همچنین پاک کننده های آرایشی نیز شناخته میشوند، کمتر از ۱۰ درصد صابون دارند و با PH در حد ۵/۵ تا ۷ برای به حداقل رساندن قلیایی شدن پوست طراحی شده اند و کاربرد مصرفی این ترکیبات، جهت شستشوی پوست های حساس و اگزمایی است.

منبع: دکتر راضیه گل محمدی متخصص پوست، مو و زیبایی

فهرست مطالب

[vc_row full_width="stretch_row" css=".vc_custom_1493881945773{margin-bottom: -40px !important;background-color: #f9f9f9 !important;}"][vc_column css=".vc_custom_1488538101973{padding-top: 0px !important;padding-bottom: 0px !important;}"][woodmart_brands orderby="" order="" hover="alt" style="carousel" per_row="7" hide_pagination_control="yes" hide_prev_next_buttons="yes" wrap="yes" ids=""][/vc_column][/vc_row]

ضمن عرض تبریک نوروز 1403 خدمت شما عزیزان

سفارشات شهرستان تا 24 اسفند تحویل پست میگردند و در تهران تا 27 اسفند توسط پیک ارسال میگردند

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.