پشتیبانی:

۰۲۱-۴۶۱۴۴۸۰۶

آدرس فروشگاه:

تهران، پونک جنوبی

 

وبلاگ

اکستنشن مژه

اکستنشن مژه | عوارض و معایب | فاصله تبلیغات و واقعیت

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

از عوارض اکستنشن مژه چه می‌دانید؟ تارهای مژه و ابرو برخلاف تارهای موی سر که بیشترین شانس را برای رشد در اختیار دارند (75 الی 90 درصد)، در اکثر اوقات در فاز تلوژن یا خفتگی به سر می‌برند. به این معنی که تارها کمترین شانس را برای قرار گرفتن در حالت رشد دارند. این حالت خفته، بیش از 50 درصد از تارهای مژه و ابرو را در فاز رشد نکردن قرار داده است؛ امری که باعث می‌شود هر نوع دستکاری روی آن‌ها موجبات ریزش یا کم پشت شدنشان را فراهم سازد. دانشمندان بر این باورند که میزان چسبندگی این تارها به پوست بسیار ضعیف است. به طوری که حتی مالش آن‌ها باعث ریزش بیش از نیمی از این موها می شود.

در اکستنشن مژه یا ابرو نیز چنین حالتی ایجاد می‌شود. با این حال، ریزش مو تنها یکی از خطرات این امر است. زیرا احتمال بروز عفونت‌های مختلف در داخل چشم و التهاب ملتحمه بسیار زیاد خواهد بود. از دیگر عوارض اکستنش می‌توان به ترشح و سرازیر شدن اشک در اوایل صبح و همچنین بروز تروما در قرنیه اشاره کرد.

ماندگاری اکستنشن مژه چقدر است؟

عموماً این مژه‌ها به مدت 3 تا 4 هفته از زمان کاشت تداوم خواهند داشت. البته این مدت به نوع مژه های طبیعی و سرعت رشد آن‌ها نیز بستگی دارد. متاسفانه بسیاری از مسئولان آرایشگاه‌ها به دلیل اهداف تجاری و سودجویانه خود، وعده‌های زیادی درباره مزایای اکستنشن می‌دهند. یکی از این وعده‌های دروغین ارائه یک برنامه نگهداری منظم است که هر 2 تا 3 هفته یکبار به انجام می‌رسد. آن‌ها معتقدند که با انجام این کار مدت دوام این مژه ها به 8  تا 12 هفته افزایش می‌یابد.

آیا اکستنشن در تعطیلات و مسافرت ماندگاری دارد؟

یکی دیگر از شعارهای تبلیغاتی مسئولان آرایشگاه‌ها درواقع بدون عوارض جلوه دادن اکستنشن مژه یا ابرو  است. آن‌ها ادعا می‌کنند که:

  • شنا و حمام کردن هیچ تاثیری بر ماندگاری مژه ها نخواهد گذاشت
  • مژه ها جلوه زیبایی به چشمان شما در کنار استخر یا اطراف ساحل خواهند بخشید
  • چشم‌های شما همواره به مانند چشمانی که به ریمل آغشته شده‌ است جلوه می‌کنند

در حالیکه به عقیده متخصصان چشم و پوست، چشمان شما با وجود این مژه ها مستعد آلودگی هستند. به طوری که در حین مسافرت به دلیل آب و هوای متفاوت و قرار گرفتن در معرض انواع میکروب‌ها مستعد جذب آلودگی های مختلف می‌باشند.

برنامه نگهداری به چه صورت است؟

بانوان اغلب به دنبال پروسه‌های دائمی کاشت ابرو یا اکستنشن مژه هستند. لذا، به منظور تداوم مژه‌های کاشته‌شده خود اقدام به تکرار جلسات کاشت و ترمیم آن می‌کنند.  این هدف با مراجعه به آرایشگاه و ترمیم مژه هایی که به مرور زمان مطابق با چرخه ریزش و رشد مژه طبیعی هر فرد ریخته اند، هر 2 هفته یکبار به ثمر می‌نشیند. اما متخصصان تاکید کرده‌اند که تکرار جلسات ترمیم در دراز مدت منجر به ریزش کامل مژه ها خواهد شد.

اکستنشن مژه

مراحل انجام اکستنشن مژه به چه صورت است؟

پزشک در این روش سعی می‌کند مژه‌های مصنوعی را در لابه‌لای مژه‌های اصلی قرار دهد. این گونه دیگر خبری از فضاهای خالی نخواهد بود. از آنجایی که این مژه‌ها برای تثبیت شدن نیاز به ماده چسبنده مخصوصی دارند، به مرور زمان عوارضی را متوجه چشمان می‌کنند. به هین سبب توصیه می‌شود حتی‌المقدور از انجام این کار صرف نظر کنید.

اکستنشن را با کاشت مژه اشتباه نگیرید!

یکی از تصورات غلط در خصوص اکستنشن مژه ، ماندگاری بالای آن است. تجربه ثابت کرده است که حداکثر زمان ماندگاری کاشت مژه بین 3 الی 4 هفته می‌باشد. لذا، ادعاهایی که در این زمینه می‌شود کاملا کذب بوده و هیچکدام از مژه‌های مصنوعی به طور مادام العمر دوام ندارند. البته در برخی مواقع (تنها در صورت جراحی کردن) امکان کاشت دائمی مژه وجود دارد. با این حال، این موضوع در برخی از افراد صدق نمی‌کند و ممکن است به ماندگاری دائم نیانجامد. در ضمن به عقیده متخصصان، پیوند مژه امری دشوار و پردردسر است، چراکه این پروسه در نزدیکترین حالت به مردمک چشم صورت می‌گیرد و خطرات زیادی به همراه دارد. از طرفی، حرکات پلک‌ها نیز تاثیر زیادی در این امر دارند. اینگونه جراحان نمی‌توانند تمرکز کافی در جایگزین کردن مژه‌های همسان داشته باشند.

فهرست مطالب

[vc_row full_width="stretch_row" css=".vc_custom_1493881945773{margin-bottom: -40px !important;background-color: #f9f9f9 !important;}"][vc_column css=".vc_custom_1488538101973{padding-top: 0px !important;padding-bottom: 0px !important;}"][woodmart_brands orderby="" order="" hover="alt" style="carousel" per_row="7" hide_pagination_control="yes" hide_prev_next_buttons="yes" wrap="yes" ids=""][/vc_column][/vc_row]
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.