پشتیبانی:

۰۲۱-۴۶۱۴۴۸۰۶

آدرس فروشگاه:

تهران، پونک جنوبی

 

شبکه‌ های اجتماعی سلامتی مردم را هدف قرار می‌دهند

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
فرهاد هنجنی رئیس انجمن متخصصان پوست ایران در حاشیه نوزدهمین کنگره انجمن متخصصان پوست ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره فراورده‌های دارویی و محصولات آرایشی– بهداشتی که به شکل قاچاق وارد کشور می‌شوند، اظهار کرد: گاهی فرآورده‌های دارویی و محصولات آرایشی- بهداشتی به شکل قاچاق وارد کشور می‌شوند.
همچنین در برخی موارد این فرآورده‌ها به شکل غیر مجاز در داخل کشور تولید و به بازار عرضه می‌شود و به این علت که قیمتی پایین‌تر از فرآورده‌های اصلی دارند، بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرند. اما استفاده از این مواد تقلبی درست و می‌تواند عوارض خطرناکی برای افراد داشته باشد.
 
او بیان کرد: امروزه در جامعه شاهد هستیم که در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی محصولات آرایشی و بهداشتی در حال تبلیغ است که از مراجع قانونی تاییدیه ندارند و اغلب درباره آن‌ها بزرگ نمایی شده و سلامتی مردم را هدف قرار می‌دهند. بنابراین لازم است مردم میزان آگاهی خود را افزایش دهند و فریب این تبلیغات را نخورند.
 
رئیس انجمن متخصصان پوست ایران افزود: ما با ۲ مشکل در جامعه مواجه هستیم که یکی وجود محصولات کم کیفیت بوده و دیگری بزرگ نمایی‌هایی است که درباره محصولات صورت می‌گیرد، البته لازم است دستگاه‌های نظارتی این محصولات را به دقت مورد بررسی قرار دهند، اما گاهی فرآورده‌های عرضه شده در بازار آنقدر زیاد هستند که نمی‌توان بر همه آن‌ها نظارت داشت. هنجنی تاکید کرد: انجام تاتو باید توسط افرادی باشد که صلاحیت لازم را برای این کار داشته باشند. همچنین تاتو باید با رعایت همه موازین بهداشتی انجام شود. در جامعه شاهد هستیم که اغلب از فرآورده‌های نامعتبر و با کیفیت پایین برای این کار استفاده می‌شود و از سوی دیگر برخی اشخاص که تخصص لازم را در این زمینه ندارند در انجام این کار مداخله می‌کنند که عوارض خطرناکی برای افراد دارد.
از جمله عوارض خطرناک تاتو می‌توان به خارش، قرمزی، التهاب، حساسیت یا حتی در برخی موارد بروز بیماری سارکوئیدوز (عارضه‌ای که بر اثر ورود جسمی خارجی به داخل پوست ایجاد می‌شود و می‌تواند ریه و سایر اندام‌های بدن را درگیر کند) اشاره کرد.
 
او تصریح کرد: امروزه افراد غیر متخصص و پزشک نما در امور سلامتی و زیبایی مردم دخالت می‌کنند؛ مردم باید برای انجام این امور تنها به متخصصان مجرب مراجعه کنند.

فهرست مطالب

[vc_row full_width="stretch_row" css=".vc_custom_1493881945773{margin-bottom: -40px !important;background-color: #f9f9f9 !important;}"][vc_column css=".vc_custom_1488538101973{padding-top: 0px !important;padding-bottom: 0px !important;}"][woodmart_brands orderby="" order="" hover="alt" style="carousel" per_row="7" hide_pagination_control="yes" hide_prev_next_buttons="yes" wrap="yes" ids=""][/vc_column][/vc_row]

ضمن عرض تبریک نوروز 1403 خدمت شما عزیزان

سفارشات بعد از 14 فروردین ارسال می گردد

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.