پشتیبانی:

۰۲۱-۴۶۱۴۴۸۰۶

آدرس فروشگاه:

تهران، پونک جنوبی

 
درمان منافذ باز پوست

درمان منافذ باز پوست | هر آنچه که باید در این زمینه بدانید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

داشتن پوستی صاف و بی‌نقص آرزوی همه ما است. متأسفانه بروز انواع عارضه‌های پوستی مانع از تحقق این آرزو می‌شود. یکی از آسیب‌های شایع پوستی، بزرگ شدن و باز شدن منافذ پوستی است. این عارضه تا حد زیادی زیبایی پوست را تحت تأثیر قرار می‌دهد. خوشبختانه امروزه راه‌های درمانی متعددی برای حل منافذ باز پوست توسط متخصصان تجویز می‌شود. به همین سبب در این مقاله قصد داریم در خصوص علل این آسیب پوستی و راه‌های درمان آن با شما صحبت کنیم.

منافذ باز پوست چیست؟

همانطور که گفته شد، یکی از انواع شایع عارضه‌های پوستی منافذ باز است. این آسیب عمدتاً به دلیل کاهش تولید کلاژن و از دست رفتن الاستین پوست معمولاً در سنین بالا دیده می‌شود. بزرگ شدن منافذ پوست، علاوه بر تخت تأثیر قرار دادن زیبایی پوست، باعث بروز سایر مشکلات و بیماری‌های پوستی نیز می‌شود. بنابراین پیشنهاد می‌شود در صورت بروز این مشکل در اولین فرصت به پزشک متخصص مراجعه نمایید.

به طور کلی با افزایش سن میزان کلاژن‌سازی پوست تا حد زیادی کاهش می‌یابد. در نتیجه کاهش کلاژن منافذ پوستی به مرور بازتر و گشاد‌تر می‌شوند. ایجاد منافذ باز بر روی سطح پوست می‌تواند به مرور به محلی برای تجمع انواع الودگی‌ها و باکتری‌ها تبدیل شود.

تجمع چربی و آلودگی‌ها در این منافذ می‌تواند باعث آسیب‌های پوستی و ایجاد جوش‌های چرکی و سر سیاه در فرد شود. در واقع عدم توجه به حل این مشکل باعث شدت یافتن آن می‌شود و به تبع آن اسیب‌های پوستی نیز گسترش می‌یابند.

خوشبختانه امروزه روش‌های درمانی متعددی با کمترین عوارض ممکن توسط پزشکان تجویز می‌شود. این درمان‌ها با کمترین احساس درد و عوارض پس از درمان، منافذ را کوچک‌تر کرده و باعث بازگشت زیبایی به پوست بیماران می‌شوند.

راه‌های درمان منافذ باز پوست

درمان‌های مختلف منافذ پوست در درجه اول بر روی کاهش ترشح چربی، از بین بردن مو‌های زائد و جوان‌سازی پوست تأکید دارند. درمان‌های متعدد شامل درمان‌های خوراکی، موضعی، استفاده از لیزر، اندولیفت و میکرونیدلینگ می‌باشد. در این بخش به درمان‌هایی اشاره می‌کنیم که استفاده متعدد از آن‌ها نتیجه بخش بوده و کمترین عوارض احتمالی را برای فرد به همراه خواهند داشت.

درمان‌های موضعی

درمان‌های موضعی از جمله شایع‌ترین و راحت‌ترین روش‌های درمانی به حساب می‌آیند. یکی از انواع درمان‌های موضعی منافذ باز صورت، استفاده از لایه بردار‌ها می‌باشد. البته توجه داشته باشید که میزان و تعداد مصرف لایه بردار‌ها باید زیر نظر متخصص مشخص شود تا بر اساس نوع پوست و شدت مشکل شما تجویز شود. لایه بردار‌های پوست را پاکسازی کرده و آلودگی‌های موضعی آن را برطرف می‌کنند.

یکی دیگر از درمان‌های موضعی رتینوئید‌ها هستند که در گروه مشتقات ویتأمین A دسته‌بندی می‌شوند. ترتینوئین، ایزوترتینوئین و تازاروتن در جوان‌سازی پوست، از جمله رفع منافذ باز صورت، چروک‌های پوستی، رنگدانه‌سازی بیش از حد، شلی پوست و تولید سبوم، مؤثر هستند و مصرف آن‌ها به مرور زمان می‌تواند باعث بهبود منافذ باز صورت شود.

جدیدترین درمان‌های موضعی بررسی شده برای حل عارضه پوستی منافذ باز، می‌توان به نمک سدیم کمپلکس کلروفیلین مس و اسید تترا-هیدرو-جاسمونیک که از گیاهان طبیعی به دست می‌آیند، اشاره کرد.

درمان‌های خوراکی

معمولاً اغلب دارو‌هایی که به صورت خوراکی برای درمان منافذ باز پوست تجویز می‌شوند، ضد آندروژن‌ها مانند دارو‌های ضد بارداری خوراکی ترکیبی، اسپیرونولاکتون و استات سیپروترون‌ها می‌باشند. دارو‌های نام برده به دلیل وجود گیرنده‌های آندروژن در غدد سباسه، تولید سبوم را تعدیل کرده و باعث بهبود منافذ باز پوست می‌شوند.

درمان با  استفاده از لیزر، فرکانس رادیویی و دستگاه‌های اولتراسوند

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند عارضه پوستی منافذ باز را به وسیله دستگاه‌های مختلفی که می‌توانند انرژی گرمایی یا اولتراسوند را به صورت هدفمند به پوست برسانند، درمان کنند. این روش‌ها جز جدیدترین و مؤثر‌ترین روش‌های درمانی پوست به حساب می‌آیند و اثر بخشی نسبتاً سریعی دارند. همچنین لازم به ذکر است که درمان به کمک دستگاه‌های مذکور روشی هزینه بر به حساب می‌آید.

استفاده از دستگاه اندولیفت برای درمان منافذ باز

درمان‌هایی که تاکنون تجویز شده‌اند، نشان می‌دهد که مؤثرترین روش در درمان منافذ باز صورت، استفاده از درمان‌های ablative و تهاجمی است. البته در این روش‌ها زمان نقاهت طولانی‌تر بوده و امکان ایجاد زخم و تیره شده موضع نیز وجود دارد؛ بنابراین ممکن است این دلایل کاربرد این روش درمانی را محدود کند. امروزه از دستگاه اندولیفت برای جوانسازی صورت استفاده می‌شود که در نتیجه کوچک شدن منافذ پوست را نیز به دنبال دارد.

جالب است بدانید، بسیاری از بیماران مبتلا به این بیماری از درمان با روش اندولیفت رضایت دارند. در این روش، دوره نقاهت بسیار کوتاه است و درمان بدون هیچ گونه احساس درد و ناراحتی برای فرد انجام می‌شود. در این نوع درمان امواج اولتراسوند با انرژی و فرکانس مشخصی در قسمت مورد نظر وارد لایه‌های عمیق پوستی می‌شوند و با استفاده از حرارت دستگاه سبب کشیدگی و لیفت پوست و همچنین تحریک کلاژن‌سازی می‌شوند.

درمان منافذ باز صورت با  استفاده از روش میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ از جدیدترین روش‌های درمانی منافذ باز پوست به شمار می‌رود. در این روش سوزن‌های بسیار‌ ریزی وارد پوست می‌شوند. این سوزن‌ها باعث تحریک کلاژن‌سازی می‌گردند. در نتیجه کلاژن‌سازی منافذ باز کاهش می‌یابد. مطالعات و یافته‌های تجربی نشان می‌دهد که این روش برای درمان منافذ باز صورت تأثیر زیادی دارد.

سخن پایانی

در این مقاله در خصوص منافذ باز صورت و مشکلاتی که این عارضه برای فرد ایجاد می‌کند، سخن گفتیم. همانطور که گفتیم، درمان‌های متعددی برای حل این مشکل تجویز می‌شود. پزشک این درمان‌ها را با توجه به شدت و گسترش عارضه و بودجه مورد نظر بیمار تجویز می‌کند. بیماران نیز با مشورت پزشک و کسب اطلاع از روند انواع درمان‌های موجود، روش مد نظر خود را انتخاب می‌کنند. بر طرف شدن منافذ باز پوستی می‌تواند تا حد زیادی مشکلات پوستی شما را کاهش دهد و صورتی صاف و یکدست را برایتان به ارمغان بیاورد.

فهرست مطالب

[vc_row full_width="stretch_row" css=".vc_custom_1493881945773{margin-bottom: -40px !important;background-color: #f9f9f9 !important;}"][vc_column css=".vc_custom_1488538101973{padding-top: 0px !important;padding-bottom: 0px !important;}"][woodmart_brands orderby="" order="" hover="alt" style="carousel" per_row="7" hide_pagination_control="yes" hide_prev_next_buttons="yes" wrap="yes" ids=""][/vc_column][/vc_row]

ضمن عرض تبریک نوروز 1403 خدمت شما عزیزان

سفارشات بعد از 14 فروردین ارسال می گردد

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.