پشتیبانی:

۰۲۱-۴۶۱۴۴۸۰۶

آدرس فروشگاه:

تهران، پونک جنوبی

 
انتخاب شامپوی مناسب

اشتباه در انتخاب شامپوی مناسب | بهترین روش برای خرید شامپوی مناسب

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

متأسفانه یکی از دلایلی که موجب آسیب‌پذیری و ریزش مو‌ها می‌شود، انتخاب و طرز استفاده غلط از انواع شامپو است. شناخت نوع مو و انتخاب شامپوی مناسب امری است که باید از زمان کودکی به افراد آموزش داده شود. حتی ارتفاع مو نیز در نحوه مراقبت از آن بسیار حائز اهمیت است.

در این مقاله قصد داریم در خصوص انواع مو و نکات مراقبت از آن با شما صحبت کنیم.

روش تشخیص نوع مو

اولین مرحله در سلامت موی سر، حفظ نظافت وتمیزی آن است. این مسأله بدان معنی است که انتخاب شامپوی مناسب و مقدار مصرف آن در هر بار استحمام نقش مهمی در سلامت موی سر دارد. اکثر شامپو‌های موجود درسطح بازار برای مو‌های نرمال و خشک یا نرمال و چرب طراحی شده‌اند؛ لازم است قبل از خرید شامپو، نسبت به شناخت موی خود و ویژگی هر کدام از انواع شامپو اطلاعات کسب نماییم.

بهترین راه برای تشخیص نوع مو، استفاده از تست اسپری است. در این روش به یک بطری اسپری دار حاوی آب که معمولاً در آرایشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، نیاز داریم.

روش تست اسپری

برای انجام این تست زمانی که مو‌هایتان کاملاً خشک است با استفاده از اسپری آب مو‌هایتان را مرطوب نمایید. توجه کنید که آیا آب به سرعت و بی‌درنگ جذب مو‌هایتان می‌شود و یا اینکه قبل از جذب شدن، بر روی سطح مویتان به پائین سر می‌خورد؟

توجه داشته باشید، در صورتی که آب بر روی تار مو‌هایتان به سرعت جذب شود شما نیازمند استفاده از یک شامپوی نرمال تا خشک هستید، زیرا مو‌های شما نیازمند رطوب‌رسانی است و بخشی از این رطوبت باید از طریق استفاده از شامپوی مناسب تأمین شود. شامپو‌های مناسب موی خشک به علت دارا بودن مواد رطوبت دهنده، مو‌های شما را نرم و لطیف خواهند کرد.

در صورتی که آب بر روی سطح تار مو‌هایتان سر بخورد شما نیازمند استفاده از یک شامپو برای مو‌های نرمال تا چرب هستید. این روش یکی از راحت‌ترین و آسان‌ترین روش‌های تشخیص نوع مو برای انتخاب شامپوی مناسب برای مو‌هایتان بشمار می‌رود.

این تست در واقع بیان‌گر تخلخل و خلل و فرج موجود بر روی سطح موی هر فرد است. در جذب سریع آب، خلل و فرج زیاد مو که ناشی از خشکی آن بوده، موجب بروز چنین واکنشی شده است در حالیکه در سر خوردن قطره آب، روغن موجود بر روی سطح مو موجب سر خوردن آب بروی سطح تار‌های مو می‌گردد.

انواع مو و ویژگی‌های آن

موی نرمال و معمولی

در صورتی که در پایان یک روز مو‌های شما به همان حالتی باشد که در ابتدای صبح بوده است، مو‌های شما از نوع نرمال و معمولی است. برای مو‌های نرمال استفاده از انواع شامپو بلامانع است. شامپوی مناسب مو‌های نرمال موجب از بین بردن بیش از حد چربی طبیعی لازم برای مو و پوست کف سر نمی‌گردد. چنین شامپویی دارای اسیدیته یا PH هماهنگ و سازگار با پوست سر بوده و موجب خشکی مو و پوست کف سر نمی‌شود. معمولاً مو‌های نرمال و طبیعی نیاز به استحمام و شستشوی دو بار در هفته را دارند.

مو‌های چرب

دلیل اصلی چرب شدن مو‌ها، عملکرد غیر طبیعی غدد چربی موجود در کف سر به نام غدد سباسه است. یک موی چرب معمولاً نیازمند شستشوی بیشتری نسبت به مو‌های نرمال است تا مو‌ها ظاهری چرب نداشته باشند.

بهترین راه برای ر‌هایی از چربی بیش از حد مو‌هایتان، انتخاب شامپو‌هایی است که دارای مواد اولیه گیاهی تنظیم‌کننده ترشح چربی بر روی کف سر هستند. از این دست مواد می‌توان به گزنه و تی‌تری اویل (روغن درخت چای) و نعناع فلفلی و ترکیبات منتول دار دیگر اشاره نمود. این شامپو‌ها به مرور زمان باعث تعادل در ترشح چربی موی سر می‌شوند.

انتخاب شامپوی مناسب

مو‌های خشک

در صورتی که کف سر شما خشک و سفت بوده و در قسمت کف سرتان احساس خارش می‌کنید، بالاخص اگر خارش سر بعد از استحمام و استفاده از شامپو برای شما پدید می‌آید، به این معناست که چربی در ناحیه کف سر شما به اندازه کافی ترشح نمی‌شود.

خشکی پوست کف سرمعمولاً باعث خشکی تار‌های مو می‌شود. بنابراین بهترین کار برای این افراد استفاده از یک شامپوی حاوی مواد مرطوب‌کننده است. چنین شامپو‌هایی رطوبت لازم مو و کف سر را تأمین می‌کند. در صورتی که مو‌های شما از نوع خشک است، بهتر است پس از استفاده از شامپو از یک حالت دهنده‌ای که نیاز به شستشو نداشته باشد مانند سرم‌های موی کاندیشنر استفاده کنید.

سخن آخر

شناخت نوع مو و به تبع آن انتخاب شامپوی مناسب یکی از پایه‌ای‌ترین مواردی است که در خصوص سلامتی مو‌هایتان باید درنظر داشته باشید. انتخاب شامپوی مناسب سبب می‌شود ترشح غدد چربی و به تبع آن رطوبت و لطافت مو‌ها به سطح نرمال نزدیک‌تر شود. بر عکس این قضیه نیز کاملاً صادق است. در صورتی که در هنگام خرید شامپو به نوع مو‌هایتان توجهی نداشته باشید، به مرور زمان مو‌هایی آسیب‌پذیر و نامناسب خواهید داشت.

فهرست مطالب

[vc_row full_width="stretch_row" css=".vc_custom_1493881945773{margin-bottom: -40px !important;background-color: #f9f9f9 !important;}"][vc_column css=".vc_custom_1488538101973{padding-top: 0px !important;padding-bottom: 0px !important;}"][woodmart_brands orderby="" order="" hover="alt" style="carousel" per_row="7" hide_pagination_control="yes" hide_prev_next_buttons="yes" wrap="yes" ids=""][/vc_column][/vc_row]

ضمن عرض تبریک نوروز 1403 خدمت شما عزیزان

سفارشات بعد از 14 فروردین ارسال می گردد

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.