پشتیبانی:

۰۲۱-۴۶۱۴۴۸۰۶

آدرس فروشگاه:

تهران، پونک جنوبی

 

وبلاگ

انواع شامپو

انتخاب شامپوی مناسب برای پوست سر | دانستنی های مو و شامپو

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

پوست سر و مو‌ها بطور معمول بوسیله چربی طبیعی پوست، که توسط غدد چربی این ناحیه ترشح می‌شوند، چرب می‌گردند. این ترشحات باعث حفاظت مو و پوست در برابر خشکی پوست و تا حدودی باعث درخشندگی آن‌ها می‌شوند. به منظور شستشوی مو‌ها از آلودگی‌های مختلف، بشر از دیرباز از انوع شوینده‌های طبیعی و گیاهی و بعد‌ها از  انواع شامپو و صابون استفاده کرد. اما این روزها انتخاب شامپوی مناسب از بین هزاران برند کاری دشوار به نظر می‌رسد.

اگر شما نیز به دنبال بهترین مواد شوینده برای موهای خود هستید ما به شما در یافتن آن کمک می‌کنیم. چراکه در این مقاله قصد داریم در خصوص ارتباط ریزش مو با شامپو‌های سر صحبت کنیم. لذا تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید.

شامپوی مناسب سر

چرا از صابون برای شستن مو‌های خود استفاده نکنیم؟

متأسفانه بسیاری از افراد از صابون‌های معمولی برای شستشوی مو‌های خود استفاده می‌کنند. این روش شستشو کاملاً غلط و آسیب‌زا است. زیرا PH صابون‌های معمولی بالاست و باعث آسیب به پوست سر و مو‌ها می‌شود.

ثانیاً استفاده از صابون‌های معمولی با آب لوله کشی، نمک کلسیم ایجاد می‌کند که این ماده به مو‌ها می‌چسبد و باعث شکنندگی و کدر شدن آن‌ها می‌شود. به همین دلیل بهتر است از شامپو‌های مناسب و مخصوص مو برای شستشوی سر استفاده کنید.

انتخاب شامپوی مناسب برای انواع مو

یکی از موادی که در شامپو‌ها وجود دارد و باعث تمیزی مو و به دام انداختن ذرات چربی موی سر می‌شود، سورفکتانت است. این ماده در از اصلی‌ترین ترکیبات شامپو‌های سر به حساب می‌آید و نقش مؤثری در تمیزی مو‌های شما دارد.

سورفکنات‌ها چرک و آلودگی مو‌ها را به دام انداخته و ساختار شیمیایی بنام می‌سل را ایجاد می‌کنند که با آب شسته شده و پاکیزگی و لطافت مو‌ها را به دنبال دارد. سورفکنات‌ها به چهار گروه آنیونی، کاتیونی، غیر یونی و خنثی تقسیم می‌شوند.

شامپوی مناسب سر

معمولاً از این چهار ماده به اشکال مختلف در شامپو‌ها استفاده می‌شود. امروزه شامپو‌ها در انواع مختلفی اعم از شامپوی مخصوص مو‌های خشک، چرب، معمولی، ضد شوره، رنگ شده، آسیب دیده بر اثر دکلره و غیره تولید و به بازار ارائه می‌شوند.

تولیدکنندگان شامپو جهت احترام به سلیقه افراد مختلف اقدام به تولید شامپو‌هایی با رنگ، بو و قوام مایع متنوع کرده و سعی دارند نظر مشتریان مختلف را در استفاده از محصول درنظر داشته باشند.

انواع شامپوی مناسب سر

جالب است بدانید، در صورتی که در تولید شامپو تنها از مواد پاک‌کننده استفاده شود، مو‌ها پس از شستشو کدر و خشک شده و به سختی‌شانه می‌شوند. به همین دلیل در ترکیب شامپو‌ها از مواد دیگری نیز استفاده می‌شود که خواص آن‌ها به شرح زیر است:

۱. مرطوب‌کننده (مفید درمورد مو‌های خشک)

۲. مواد کف‌کننده

۳. حالت دهنده

۴. غلیظ‌کننده

۵. درخشان‌کننده

۶. مواد رنگ دهنده

۷. مواد معطر

۸. مواد محافظت‌کننده مو

۹. ترکیبات خاص

وجود هر کدام از این اقلام بسته به ساختار شامپو و جامعه هدف مشتریان آن می‌تواند بسیار مفید باشد. به عنوان مثال اگر شخصی که مو‌های خشکی دارد از شامپوی مناسب موی خشک که حاوی درصد بیشتری از مرطوب‌کننده مو است، استفاده نکند، دچار خشکی و موخوره مو خواهد شد، بالاخص اگر این فرد در محیط‌های باز با آلودگی و خشکی زیاد هوا رفت و آمد کند.

بر عکس اگر این فردی با مو‌های چرب از شامپوی مناسب و قوی استفاده نکند مو‌ها تمیز نمی‌شوند و درصدی از جرم و آلودگی بر روی مو‌های او باقی خواهد ماند.

حالت دهنده‌ها

هدف از حالت دهنده‌های مو،  نرم و درخشان کردن مو‌ها است تا ‌شانه کردن و حالت دادن آن‌ها به راحتی انجام شود. وجود مواد نرم‌کننده معمولاً در شامپو‌های مخصوص مو‌های خشک و آسیب دیده حایز اهمیت می‌باشند.

بر خلاف تصور عمومی که کف زیاد باعث پاک کنندگی بیشتری می‌شوند شامپو‌هایی تولید شده‌اند که بدون آنکه کف زیادی داشته باشند قدرت پاک کنندگی بالایی دارند، با این حال عموم مردم شامپو‌های کف‌کننده را می‌پسندند و خرید آن را به سایر شامپو‌ها ترجیح می‌دهند.

نرم‌کننده‌ها

نرم‌کننده‌ها معمولاً موادی هستند که به کلسیم و منیزیم موجود در آب متصل شده و بدین وسیله از اتصال آن‌ها به اسید‌های چرب که می‌توانند از تولید نمک‌هایی که به آسانی قابل حل نیستند جلوگیری کرده و درواقع سختی آب را می‌گیرند.

غلیظ‌کننده‌ها

غلیظ‌کننده‌ها نیز باعث قوام دادن به شامپو می‌شوند. جالب است بدانید عموم مردم تصور می‌کنند که هر چه شامپو غلیظ‌تر باشد تأثیر و پاک کنندگی آن نیز بیشتر است ولی این مسله نیز تصوری غلط است. غلظت شامپو تأثیری بر میزان پاک کنندگی آن نخواهد داشت، اگرچه خرید شامپو‌های غلیظ از لحاظ اقتصادی به صرفه است و در مدت زمان طولانی‌تری می‌توان از آن استفاده کرد.

سخن آخر

در این مقاله در مورد ترکیبات شامپو‌های مختلف بر اساس انواع مو با شما صحبت کردیم. توجه به این مسأله که شامپو بر اساس نوع مو انتخاب شود مسأله‌ای بسیار مهم است و در سلامتی مو‌های شما تأثیر بسزایی دارد. بنابراین در هنگام خرید این محصول به ترکیبات و خواص آن توجه داشته باشید. ‌امیدواریم مطالب گفته شده در این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

فهرست مطالب

[vc_row full_width="stretch_row" css=".vc_custom_1493881945773{margin-bottom: -40px !important;background-color: #f9f9f9 !important;}"][vc_column css=".vc_custom_1488538101973{padding-top: 0px !important;padding-bottom: 0px !important;}"][woodmart_brands orderby="" order="" hover="alt" style="carousel" per_row="7" hide_pagination_control="yes" hide_prev_next_buttons="yes" wrap="yes" ids=""][/vc_column][/vc_row]
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.