پشتیبانی:

۰۲۱-۴۶۱۴۴۸۰۶

آدرس فروشگاه:

تهران، پونک جنوبی

 
خشکی پوست

خوراکی های مهم برای از بین بردن خشکی پوست

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به طور معمول در فصول سرد سال تشدید می‌شود. اما در شرایط کنونی شیوع کرونا ویروس و با توجه به لزوم شستن مرتب دست‌ها و استفاده مکرر از ضدعفونی کننده‌ها، تشدید این عارضه برای بیشتر افراد اجتناب ناپذیر است.

روش‌های خانگی مختلفی برای رفع خشکی پوست وجود دارد که از میان آن می‌توان به استفاده از روغن‌های گیاهی و نیز پیروی از رژیم‌های غذایی سالم اشاره کرد.

در ادامه چند نکته مفید به نقل از سایت “ان‌دی‌تی‌وی” برای رفع عارضه خشکی پوست پیشنهاد شده است:

استفاده موضعی از روغن‌های گیاهی

تاثیر استفاده از روغن‌های گیاهی برای رفع خشکی پوست شگفت آور است. در صورت بروز خشکی شدید پوست می‌توانید روغن‌های گیاهی مانند روغن کنجد، نارگیل، ذرت یا آفتابگردان را روی پوست خود بمالید.

سیب‌زمینی شیرین

سیب‌زمینی شیرین حاوی ویتامین A است که برای ترمیم پوست ضروری است و نیز بتاکاروتن که به محافظت از پوست در برابر مشکلات زمستانی کمک می‌کند و خشکی پوست را کاهش می‌دهد.

مغز آجیل و دانه‌ها

مغزها و دانه‌ها دارای آنتی اکسیدان، ویتامین E و اسیدهای چرب ضروری هستند که نقشی اساسی در تغذیه و رفع کمبودهای ریزمغذی‌ها در بدن ایفا می کنند. مصرف منظم آجیل به جلوگیری و ترمیم آسیب سلول‌های پوستی ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک و روند ترمیم و بازسازی سلول‌های پوستی را تسریع می‌بخشد. بعد از اضافه کردن این موارد به رژیم روزانه خود تاثیر به‌سزای آن را خواهید دید. با این حال باید در میزان مصرف آجیل زیاده‌روی نکنید. مصرف یک مشت در روز آجیل‌ و دانه‌ برای از بین بردن خشکی پوست کافی است. بادام، گردو و تخمه آفتابگردان در لیست موارد سرشار از ویتامین قرار دارند و مصرف آن‌ها توصیه می‌شود.

اسفناج

این سبزی حاوی مواد مغذی، ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند آهن و ویتامین E است که سازگار با پوست هستند. ویتامین A و C موجود در این سبزیجات برگدار، روند ترمیم پوست را آغاز و از آن حفاظت می‌کند.

آوودکادو

آووکادو دارای بافت کَره‌ای و رایحه‌ای است که آن را بسیار مورد توجه مردم قرار می‌دهد. این میوه خواص قابل توجه و مفیدی برای پوست دارد. آووکادو که منبع مفیدی از آنتی اکسیدان‌ها، بتاکاروتن، فولات، اسیدهای چرب امگا ۳، ویتامین C و E است، می‌تواند در زمستان این دوز اضافی از مواد مغذی را به پوست شما تزریق و خشکی را از بین ببرد. آووکادو غنی از مواد مغذی است و در بین مردم به عنوان “کَره طبیعت” شناخته می‌شود.

ماهی

اسیدهای چرب ضروری تاثیر به سزایی در سلامت پوست و مو ایفا می‌کنند. ماهی یکی از غنی‌ترین منابع امگا ۳ است. اگر قصد گنجاندن ماهی در رژیم غذایی خود را دارید، طبخ آن را به روش سالم بخارپز انجام دهید و از سرخ کردن بیش از حد آن خودداری کنید. مصرف ماهی همچنین به مقابله با التهاب کمک می‌کند. برخی از بهترین گزینه‌های شما در این فصل شامل ماهی قزل آلا و ساردین است.

سخن پایانی

در این مطلب از وبسایت گل افشان شما را با تاثیر مواد غذایی در از بین بردن خشکی پوست آشنا کردیم. روش های زیادی برای رفع این مشکل وجود دارد که بهترین آن مصرف خوراکی های مغذی و استفاده از کرم های مرطوب کننده می باشد.با مصرف لوسیون بدن مدیلن و کرم مرطوب کننده مخصوص پوست های خشک مدیلن، نتایج بهتری بدست خواهید آورد.

فهرست مطالب

[vc_row full_width="stretch_row" css=".vc_custom_1493881945773{margin-bottom: -40px !important;background-color: #f9f9f9 !important;}"][vc_column css=".vc_custom_1488538101973{padding-top: 0px !important;padding-bottom: 0px !important;}"][woodmart_brands orderby="" order="" hover="alt" style="carousel" per_row="7" hide_pagination_control="yes" hide_prev_next_buttons="yes" wrap="yes" ids=""][/vc_column][/vc_row]

ضمن عرض تبریک نوروز 1403 خدمت شما عزیزان

سفارشات بعد از 14 فروردین ارسال می گردد

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.