پشتیبانی:

۰۲۱-۴۶۱۴۴۸۰۶

آدرس فروشگاه:

تهران، پونک جنوبی

 

وبلاگ

تغییرات پوستی

تغییرات پوستی و مراقبت از آن در سنین 20 تا 30 سالگی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

پوست انسان در سن 20 سالگی معمولا در بهترین دوره خود قرار دارد. چراکه فیبروبلاست ها به اندازه کافی کلاژن و الاستین تولید می کنند و سلول ها به طور مرتب احیا می شوند. اما از سن 25 سالگی سلول ها دچار تغییرات به‌خصوصی می‌شوند که تا پایان عمر این روند ادامه پیدا می کند. بهتر است بدانید که به طور متوسط حدود ده سال زمان برای شکل‌گیری یک چروک پوستی لازم است.

با این حال، سن 20 سالگی دوره شکوفایی پوست می‌باشد و در این دوره پوست از نرمی و درخشندگی خوبی برخوردار است.  البته در برخی موارد مشاهده شده است که آکنه‌های به جا مانده از دوران بلوغ همچنان به تکثیر خود ادامه می دهند. به عقیده بسیاری از متخصصین پوست، تغییرات هورمونی مهمترین عامل این اتفاق می‌باشد. لذا اگر بعد از سن 21 سالگی پوست شما همچنان شاهد آکنه باشد، باید به متخصص پوست مراجعه کنید.

راه های جلولگیری از تغییرات پوستی

از آنجایی که پس از دوره بلوغ ممکن است هنوز هم هورمون ها دچار تغییرات شوند، ضروری است که برای جلوگیری از سرایت آن به پوست دست به کار شد. برای این کار ضروری است تا موارد زیر را رعایت کنید.

استفاده از مرطوب کننده‌ها

بسیاری از متخصصین عقیده دارند که تمرکز اصلی جوانان در سن 20 سالگی باید استفاده از کرم های مرطوب کننده باشد. این کرم ها گزینه مناسبی برای پیشگیری از وقوع چین و چروک های پوستی به شمار می روند. قبل از استفاده از مرطوب کننده ها باید پوست خود را به طور منظم (صبح و شب) با دقت پاکسازی کنید. خوب است بدانید که پوست های خشک و دهیدراته زودتر پیر می شوند. حتی اگر پوست شما چرب و دارای آکنه باشد نیز باید از مرطوب کننده‌های مناسب استفاده کنید. توصیه می‌شود قبل از خواب آرایش خود را با شوینده‌های مخصوص پاک کنید.

استفاده از ضد آفتاب ها

یکی دیگر از روش هایی که از تغییرات پوستی جلوگیری می‌کند، استفاده مداوم از ضد آفتاب ها می‌باشد. استفاده از کرم های ضد آفتاب  در تمامی فصول سال با عیار حفاظتی  30 یا بالاتر ضروری است. زیرا اشعه های ماورای بنفش خورشید تاثیرات مخربی روی پوست می‌گذارند. نوع پوست در انتخاب ضدآفتاب بسیار مهم است. لذا اگر پوست چربی دارید، لزومی به استعمال مرطوب کننده پیش از استفاده از کرم ضدآفتاب نیست. اگر پوست‌تان خیلی خشک است، بهتر است در تمام فصول سال ابتدا یک لایه مرطوب کننده مناسب روی آن استعمال کنید و سپس از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.

استفاده از محصولات غیر کمودوژن

اگر هنوز هم با اتمام دوران بلوغ جوش می زنید می‌توانید از محصولات غیر کمودوژن استفاده کنید. این محصولات فاقد چربی هستند، لذا منافذ پوست را مسدود نخواهند کرد و باعث بروز جوش های سرسیاه و سرسفید نخواهند شد.

اسید سالیسیلیک که اسیدی از خانواده بتاهیدروکسید است،  در محصولات ضدآکنه و به شکل صابون، کرم مرطوب کننده و کرم‌های موضعی وجود دارد. این محصول با لایه‌برداری از پوست، باعث پیشگیری از بسته شدن منافذ آن می‌شود.

کرم‌های حاوی رتینوئید نیز برای مقابله با آکنه موثر هستند، زیرا باعث لایه برداری خفیف و شادابی پوست می شود. توجه داشته باشید که رتینوئیدها می توانند باعث خشکی و تحریک پوست‌های روشن شوند. لذا استفاده بیش از اندازه آن‌ها هرگز توصیه نمی‌شود و ترکیبات آن صرفا برای پوست‌های چرب مفیدتر هستند.

نکات مراقبتی و بهداشتی

اکنون که با راه های جلوگیری از تغییرات پوستی آشنا شدید، نوبت به نکات مراقبت از پوست می‌رسد. در ادامه برخی از مهمترین نکاتی که در محافظت از پوست تاثیرگذارند را معرفی می‌کنیم.

استفاده از عینک آفتابی

عینک آفتابی صرفا برای زیبایی ظاهر کاربرد ندارد. این وسیله کاربردی گزینه بسیار مطمئنی برای محافظت از چشمان و پوست زیر چشم در برابر اشعه های خطرناک خورشید به شمار می‌رود.

بیش از حد آرایش نکنید

آرایش بیش از حد می تواند تاثیر مخربی روی پوست شما بگذارد. دوران جوانی اوج زیبایی یه فرد محسوب می شود. به طوری که زنان در سن 20-30 سالگی احتمالا نیازی به آرایش بیش از حد ندارند. با این حال اگر فکر می‌کنید نیاز به آرایش دارید، بهتر است قبل از هر چیز از مرطوب کننده ها استفاده کنید. همچنین به جای استفاده از پن بهتر است از کرم‌های بسیار سبک برای پوشش دهی لکه ها و ناهماهنگی های رنگی پوستی بهره ببرید.

آرایش خود را قبل از خواب پاک کنید

توصیه می‌کنیم پیش از عزیمت به رخت خواب حتما آرایش خود را پاک کنید. در غیر این صورت ممکن است دچار حساسیت‌های پوستی و آکنه شوید. انتخاب تمیز کننده و پاک کننده مناسب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می‌باشد. استفاده از پاک کننده های کرمی برای پاکسازی پوست های خشک بسیار مناسب است. محصولاتی نظیر فوم شوینده مدیلن، سیندت مایع پوست خشک لامینین و سیندت مایع پوست چرب لامینین می‌تواند انتخاب مناسبی باشند.

محلول پاک کننده چشم و صورت لامینین که محصول جدید برند لامینین است، می تواند آثار باقی مانده آرایش چشم و صورت را پاکسازی کند.

آب کافی بنوشید

نوشیدن آب برای سلامت کلی بدن بسیار مهم است. اما هیدراته نمودن پوست تنها با نوشیدن آب صورت نمی‌گیرد، بلکه لازم است استفاده از محصولاتی که حاوی ترکیبات آبرسان هستند را نیز در دستور کار قرار دهیم. این محصولات باعث تقویت میزان رطوبت پوست می‌شوند و به شما در افزایش شادابی صورت کمک شایانی می‌کنند.

صورت خود را با دست‌های تمیز بشویید

اگر قبل از شستن صورت از تمیز بودن کامل دست‌های مطمئن نشوید، آنگاه امکان سرایت باکتری های روی آن بر صورت وجود خواهد داشت. احتمالا این خلاف چیزی است که شما می خواهید. بنابراین قبل از شستن صورت خود حتما از تمیز بودن دست‌های خود اطمینان حاصل کنید. همچنین از حوله های تمیز برای خشک کردن صورت خود استفاده کنید.

از برنزه کردن پوست خودداری کنید

استفاده از دستگاه‌های سولار برای تغییر رنگ پوست تاثیرات مخربی روی آن خواهد گذاشت. سرطان پوست یکی خطراتی است که پس از انجام سولار باید منتظر آن بود. همچنین در برخی مواقع استفاده از دستگاه های سولار موجب پیری زودرس و تغییرات پوستی می شود.

به عقیده بعضی متخصصین پوست برنزه کردن با آفتاب، یک راه جایگزین برای برنزه شدن با دستگاه های سولار است. چرا که در این روش امکان رسیدن به پوست برنزه کامل بصورت تدریجی وجود دارد. در زمان آفتاب گرفتن استفاده از روغن آفتاب ضروری است، در غیر این صورت احتمال سوختگی شدید و خشکی پوست وجود خواهد داشت. پیشنهاد ما به شما روغن آفتاب مدیسان است که با دارا بودن روغن‌های گیاهی مانع از خشک شدن پوست شده و در کوتاه‌ترین زمان شما را به رنگ پوست دلخواهتان می‌رساند. توجه داشته باشید که پروسه آفتاب گرفتن نباید بیش از 25 دقیقه در روز باشد.

توصیه به کسانی که پوست صورت چرب دارند

شستشوی صورت در فواصل زمانی معین در روز می‌تواند موجب شادابی پوست شود. پوست در طول شب ممکن است باکتری ها و آلودگی های زیادی را جذب خود کند که در چنین شرایطی لزوم به کارگیری شوینده های مخصوص ضروری می شود. در این مورد شیر پاک کن لامینین برای پوست‌های خشک یا معمولی و محلول پاک کننده صورت و دور چشم لامینین برای همه نوع پوست قابل استفاده هستند.

برای خرید کرم دور چشم هزینه کنید

استفاده از کرم دور چشم هیچ محدودیت سنی خاصی ندارد. لذا افراد جوان نیز باید از آن برای مرطوب نگه داشتن پوست اطراف چشم استفاده کنند. شروع به موقع مصرف کرم دور چشم از بروز بسیاری از چین و چروک های پوستی و زودرس جلوگیری می کند. همانند محصولات پوستی دیگر، ممکن است نیازمند یافتن گزینه مناسبی برای نوع پوستتان باشید. مثلا اگر مشکل تیرگی اطراف چشم دارید، توصیه ما به شما کرم دور چشم هالوکسیل مدیلن است. چنانچه هدف شما پیشگیری از چروک یا بر طرف کردن خطوط ریز اطراف چشم است، کرم دور چشم لامینین را به شما توصیه می‌کنیم.

بهداشت عمومی را جدی بگیرید

همانطور که می‌دانید روزانه شاید صدها بار از دستان خود استفاده کنیم. حال فرض کنید که وسایل اطرافمان حاوی باکتری و انواع آلودگی باشند. در چنین شرایطی تماس دستان با صورت می‌تواند راهی مناسب برای انتقال این باکتری ها به پوست صورت باشد. به همین سبب توصیه می‌کنیم که تمامی وسایل اطراف خود را ضدعفونی کنید.

صفحه کلید کامپیوتر و آی پدتان را نیز تمیز کنید، زیرا میکروب‌ها با تماس دست خیلی زود تکثیر پیدا می‌کنند و بعد از اینکه صورت خود را با دستان کثیف لمس کردید باعث انتشار آلودگی می شوند. برس آرایش تان را نیز هر چند وقت یکبار تمیز کنید. میکروب‌های زیادی در برس‌ها تجمع می‌کنند که عدم پاکسازی آن‌ها موجبات بیماری های پوست سر را فراهم می کند. می‌توانید از یک شامپوی ملایم برای تمیز کردن برس خود استفاده کنید. همچنین باید پدهای آرایشی خود را نیز مدام ضدعفونی کنید.

به اندازه کافی بخوابید

خواب کافی نه تنها برای سلامت عمومی بدن بلکه برای سلامت پوست نیز حائز اهمیت  است. سعی کنید روزانه هشت ساعت کامل را بخوابید تا حس پر انرژی، شاد و سالم بودن داشته باشید. این موضوع بسیار ارزشمند است و به زیبایی پوست شما کمک می کند.

سیگار را ترک کنید

سیگار یکی از عوامل تاثیرگذار بر بیماری های پوستی است.  اگر به دنبال داشتن پوستی شفاف و سالم هستید، مصرف سیگار را کنار بگذارید. طبق تحقیق مراکز کنترل و پیشگیری بیماری (CDC) کشیدن سیگار می تواند باعث سرطان‌هایی مانند سرطان ریه، بیماری‌های تنفسی مانند آمفیزم یا هواگرفتگی، بیماری مزمن انسداد ریه و بیماری قبلی عروقی و کرونری قلب شود.

غذاهای مغذی و سالم بخورید

مصرف غذاهای سالم، غذاهای کامل، یا غذاهای به اصطلاح “پاک” می تواند تاثیر زیادی روی سلامت و ظاهر پوستتان داشته باشد. تاثیر رژیم غذایی سالم، غذاهای گیاهی و کم کالری و سرشار از ویتامین بر سلامت پوست بر کسی پوشیده نیست. رسادن مایعات و آبرسان کافی به بدن، یک رژیم برد-برد است و باعث سالم نگه داشتن شما می شود و بر میزان آبرسانی به بدن شما هم تاثیر می گذارد.

سخن پایانی

راه‌هایی که با آن از پوستتان در سن 20-30 مراقبت می کنید، می توانند پوست‌تان را برای سال های طولانی سالم و شاد نگه دارند. اقدامات پیشگیرانه مانند حفاظت از پوست در برابر نور خورشید، خوردن غذای سالم، ورزش یا استفاده از مرطوب کننده بسیار هوشمندانه‌تر از تلاش برای از بین بردن مشکلات پدید آمده است. به سلامت پوست خود اهمیت دهید. تغییرات پوستی می توانند آزاردهنده باشند، لذا با رعایت نکات فوق در حفظ سلامت آن بکوشید. ممنونیم که گل افشان را برای ارتقای سطح آگاهی خود انتخاب کردید.

فهرست مطالب

[vc_row full_width="stretch_row" css=".vc_custom_1493881945773{margin-bottom: -40px !important;background-color: #f9f9f9 !important;}"][vc_column css=".vc_custom_1488538101973{padding-top: 0px !important;padding-bottom: 0px !important;}"][woodmart_brands orderby="" order="" hover="alt" style="carousel" per_row="7" hide_pagination_control="yes" hide_prev_next_buttons="yes" wrap="yes" ids=""][/vc_column][/vc_row]
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.