پشتیبانی:

۰۲۱-۴۶۱۴۴۸۰۶

آدرس فروشگاه:

تهران، پونک جنوبی

 

وبلاگ

تاثیر ویتامین ث بر روی پوست

تاثیر ویتامین ث بر روی پوست

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله

همه ما کم و بیش در مورد تاثیر ویتامین ث بر روی پوست صورت شنیده‌ایم. این ویتامین یکی از مفید‌ترین انواع ویتامین برای پوست به حساب می‌آید و تأثیرات فوق‌العاده‌ای را بر سلامت و زیبایی پوست خواهد داشت. در این مقاله قصد داریم در خصوص مزایای این ویتامین و منابعی که از طریق آن می‌توان ویتامین C مورد نیاز پوست را تأمین نمود، با شما صحبت کنیم.

مزایا و تاثیر ویتامین ث بر روی پوست

در ادامه به معرفی برخی از مهمترین مزیت‌های ویتامین C می‌پردازیم.

جلوگیری از ایجاد چین و چروک

بالا رفتن سن به علاوه عوامل دیگری مانند رادیکال‌های آزاد محیط، سیگار، اضطراب، اشعه ماورا بنفش و… می‌توانند موجب بروز چین و چروک در پوست صورت و بدن شوند. ویتامین C دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است. این ماده مانند نوعی محافظ در برابر موارد مذکور عمل می‌کند. همچنین پوست را بازسازی کرده و اثرات پیری پوست را کاهش می‌دهد.

درمان موضعی پوست

همه ما می‌دانیم که قرار گرفتن زیاد در معرض نور مستقیم خورشید می‌تواند باعث بروز انواع اسیب‌های پوستی مانند لک، سوختگی، چین و چروک و… شود. سرم‌ها و کرم‌های حاوی ویتامین C در صورتی که به صورت مداوم بر روی پوست استفاده شوند، پوست را التیام داده و به کاهش عوارض پوستی ناشی از نور خورشید کمک می‌کنند. البته لازم است بدانید که ویتامین C به هیچ عنوان جایگزین ضد آفتاب نیست، تنها می‌تواند التهابات و عوارض پوستی را بهبود دهد.

درخشندگی و یکدست ساختن پوست

همانطور که گفته شد، ویتامین C عوارض ناشی از تابش مستقیم نور خورشید بر روی پوست را به حداقل می‌رساند و به بهبود التهابات پوستی کمک می‌کند. همچنین این ویتامین سبب یکدست شدن رنگ پوست و افزایش درخشندگی و شفافیت آن می‌شود.

آبرسانی پوست

بی‌آبی پوست می‌تواند موجب بروز انواع آسیب‌ها از جمله دهیتراته شدن پوست و ایجاد خطوط ریز بر روی آن شود. استفاده از ویتامین C رطوبت مورد نیاز پوست را تأمین کرده و از دهیتراته شدن آن جلوگیری می‌کند.

افزایش خاصیت ارتجاعی و کشسانی پوست

ویتامین C موجب تحریک رشته‌های کلاژن ساز در پوست می‌شود. این مسأله سبب کلاژن‌سازی بیشتر و در نهایت افزایش لطافت و خاصیت کشسانی پوست می‌شود. پوست محکم و انعطاف‌پذیر تا حد زیادی در برابر آسیب‌های ناشی از اشعه فرابنفش A و B مقاومت می‌کند.

کاهش التهابات و لکه‌های پوستی

 ویتامین C نقش موثری در کاهش التهابات پوستی دارد. به طور کلی لکه‌های پوستی به علت افزایش رنگدانه‌ها و تجمع آن‌ در پوست به وجود می‌آیند. استفاده از ویتامین C سبب کم رنگ شدن لکه‌های پوستی می‌شود و پوست را صاف و درخشنده می‌کند. همچنین مزیت دیگر ویتامین C کمک به بهبود زودهنگام انواع زخم‌ها است. به همین دلیل درتهیه طیف گسترده‌ای از محصولات ترمیم‌کننده از ویتامین C استفاده می‌شود.

جلوگیری از افتادگی پوست

در هنگامی که میزان تولید کلاژن پوست کاهش می‌یابد، پوست به مرور حالت ارتجاعی خود را از دست داده و دچار افتادگی و چین و چروک می‌شود. در این هنگام ویتامین سی با تحریک کلاژن‌سازی موجب افزایش تولید آن شده و در نهایت باعث بهبود چین و چروک‌ها و افتادگی پوست می‌شود.

اشکال مختلف ویتامین C

کپسول ویتامین ث

کپسول ویتامین ث یکی از محبوب‌ترین اشکال ویتامین سی در بازار است. معمولاً در بین کپسول‌های ویتامین ٍث، نوع ۱۰۰۰ آن محبوبیت بیشتری دارد. در واقع هر کدام از این کپسول‌ها حاوی ۱۰۰۰ میلی گرم ویتامین سی هستند که غالبا به صورت ترکیبی با فلاونوئید و یا سایر مواد معدنی تولید می‌شوند. جالب است بدانید که مواد معدنی موجود در این نوع مکمل‌ها سبب افزایش تحمل معده و جذب بهتر ویتامین می‌شوند. بنابراین این کپسول برای افرادی که معده حساسی دارند و یا از مشکلات گوارشی رنج می‌برند، انتخاب مناسبی است.

ویفر ویتامین C

جالب است بدانید که امروزه در کنار ویفر‌های خوش طعم و رنگ موجود در فروشگاه‌ها، ویفر‌های دارویی نیز تولید می‌شوند. زمانی که این ویفر‌ها را چند ثانیه روی زبان قرار دهید به راحتی حل می‌شوند و بلع راحت‌تری نسبت به قرص‌ها دارند. پس از آب شدن ویفر ویتامین سی بر روی زبان، یک لیوان آب بنوشید تا مواد موجود در ویفر کاملاً جذب و وارد بدنتان شود. در صورتی که آبنبات‌های مکیدنی ویتامین سی را مصرف می‌کنید، کافیست آن را داخل دهان قرار دهید تا به مرور حل شود.

قرص جویدنی ویتامین ث

قرص‌های جویدنی ویتامین C، از جمله رایج‌ترین اشکال دارویی این ویتامین هستند. این قرص‌ها به گونه‌ای تولید شده‌اند که علاوه بر طعم مناسب و قابل قبول، امکان جویدن و بلع اسان را داشته باشند. توجه داشته باشید که برای مصرف قرص جویدنی ویتامین ث، آن را قبل از قورت دادن به خوبی جویده تا ماده به کار رفته در آن به طور کامل آزاد شود.

ویتامین‌های محلول در آب مانند قرص جوشان ویتامین C

ویتامین‌های محلول در آب مانند قرص جوشان بهتر است به صورت ناشتا مصرف شوند، زیرا در این حالت جذب بهتری دارند. در هنگام استفاده از ویتامین‌های محلول در آب، بدن مقداری از ویتامین را که لازم دارد جذب کرده و اضافی آن را از طریق ادرار دفع می‌کند. از آنجائی که بدن این ویتامین‌های را ذخیر نمی‌کند، دوز مصرفی این دارو چندان حائز اهمیت نیست اما در خصوص قرص جوشان مسأله کمی متفاوت است. با توجه به نمک بکار رفته در فرمولاسیون قرص جوشان ویتامین سی، مصرف بیش از حد آن می‌تواند باعث آسیب به قلب شما و افزایش فشار خونتان شود.

آمپول ویتامین سی

در صورتی که بیمار دچار کمبود شدید ویتامین سی باشد، پزشک اقدام به تجویز آمپول ویتامین سی می‌کند. درواقع سازمان غذا و دارو آمریکا FDA استفاده از آمپول ویتامین سی را برای درمان کمبود شدید این ویتامین تأیید کرده است. استفاده از این آمپول برای کمک به درمان زخم‌های گسترده و عمیق ناشی از تروما یا سوختگی نیز توسط پزشک تجویز می‌شود. توجه داشته باشید که این آمپول باید در درمانگاه‌ها و در حضور پزشک به فرد بیمار تزریق شود.

سخن پایانی

در این مقاله در خصوص مزایا و تاثیر ویتامین ث بر روی پوست صحبت کردیم. همچنین منابع مختلف این ویتامین را معرفی نمودیم. با توجه به اهمیت زیبایی و سلامت پوست، لازم است همواره نسبت به مراقبت اصولی از آن آگاه باشیم. استفاده از اشکال مختلف ویتامین سی بسته به نظر پزشک و نیاز پوست شما، می‌تواند تا حد زیادی زیبایی و لطافت پوست شما را تأمین نماید. ‌امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید.

فهرست مطالب

[vc_row full_width="stretch_row" css=".vc_custom_1493881945773{margin-bottom: -40px !important;background-color: #f9f9f9 !important;}"][vc_column css=".vc_custom_1488538101973{padding-top: 0px !important;padding-bottom: 0px !important;}"][woodmart_brands orderby="" order="" hover="alt" style="carousel" per_row="7" hide_pagination_control="yes" hide_prev_next_buttons="yes" wrap="yes" ids=""][/vc_column][/vc_row]
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.