پشتیبانی:

۰۲۱-۴۶۱۴۴۸۰۶

آدرس فروشگاه:

تهران، پونک جنوبی

 

وبلاگ

پن یعنی چه

پن صورت چیست | تفاوت پن صورت با صابون و ژل شستشو

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

پوست برای سالم ماندن، همواره به مراقبت احتیاج دارد. لذا، شست‌وشو به وسیله پاک ‌کننده‌های مناسب نظیر پن اولین قدم برای داشتن پوستی سالم و شفاف است.

اهمیت این موضوع برای پوست صورت که بسیار ظریف‌تر از سایر قسمت‌های بدن است، دو چندان خواهد بود. به همین خاطر همه افراد در هر سنی باید به مراقبت از پوست خود بپردازند.

در دنیای امروز، لوازم آرایشی و بهداشتی و پاک کننده‌های مختلفی همچون صابون، پن، فوم، ژل شوینده و … به بازار عرضه می‌شوند. اما شاید این سوال در ذهن شما به وجود آید که پن یعنه چه؟

در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با پن و مزایای استفاده از آن بیشتر آشنا کنیم.

پن یعنی چه ؟

بنابه توصیه کارشناسان، همه افراد می‌بایست از یک شوینده خوب برای تمیزی صورت خود استفاده کنند. اما وقتی صحبت از یک شوینده به میان می‌‌آید، تنها دو گزینه پیش رو خواهد بود. یه طوری که هر یک به روش‌های خاص موجب پاکسازی پوست می‌شوند.

پن یکی از انواع شوینده‌ها است که ظاهری شبیه به صابون دارد اما میزان PH آن با صابون متفاوت است. به عبارتی می‌توان گفت که پن‌ها، نسل جدیدی از صابون به حساب می‌آیند که برای شست‌وشوی صورت ساخته شده‌اند. به طوری که میزان PH آن‌ها متناسب با پوست است و به آن آسیب نمی‌رساند.

این محصولات که اخیراً وارد صنعت داروسازی شده‌اند، نقش انکارناپذیری در سلامت و زیبایی پوست دارند. چراکه فاقد اسانس و پارابن می‌باشند، از رشد میکروب‌ها جلوگیری می‌کنند و مانع از آسیب رسیدن به چربی‌های مفید می‌شوند.

همین امر موجب شده است تا از پن‌ها برای پوست‌های حساسی همچون پوست کودکان نیز استفاده شود. داروخانه‌ها و فروشگاه‌ها لوازم بهداشتی صورت، معمولاً محصولات با کیفیتی را ارائه می‌دهند. شما می‌توانید بنابه نیاز پوست خود، محصول مناسب را تهیه کنید.

ترکیبات اصلی پن

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین روش‌های مراقبت از پوست، شست‌وشوی روزانه آن به وسیله پن است. پن محصولی دارای سورفاکتانت و فاقد ترکیبات صابونی است.

ترکیبات اصلی مورد استفاده در ساخت و تهیه پن‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

  • سولفوسوکسینات‌ها
  • سدیم کوکوئیل ایزتیونانت
  • آلکیل گلیسریل اتر سولفونات
  • سدیم کوکوئیل مونوگلیسرید سولفات
  • سولفینات‌های آلفا اولفین
  • بتائین‌ها

این ترکیبات با حفظ چربی و رطوبت طبیعی پوست، شما را از صابون بی‌نیاز خواهند کرد.

نحوه استفاده از پن

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که برای شست‌وشوی پوست خود از دست‌تان به صورت مستقیم استفاده می‌کنید، سخت در اشتباهید. چراکه پوست همچون لیف‌های مخصوص شست‌وشو به هنگام استفاده از پن، کف تولید نمی‌کند. بنابراین موقع شست‌وشو با دست، پن بیشتری مصرف می‌شود. اگر می‌خواهید با شیوه صحیح استفاده از پن آشنا شوید، به این نکات توجه کنید :

1. استفاده از آب نیمه گرم

به یاد داشته باشید که آب داغ و یا حتی آب سرد، موجب می‌شود که پن میزان کف کمتری تولید کند و زودتر به اتمام برسد. علاوه‌بر آن، آب داغ پوست را خشک کرده و به آن آسیب می‌رساند. از این رو همواره برای استفاده از پن، باید از آب ولرم استفاده کنید.

2. شست‌وشوی بهتر دست‌ها

به طور معمول برای شست‌وشوی دست با پن، وقت گذاشته نمی‌شود. سعی کنید همواره از لیف آغشته به کف برای شست‌وشوی تک‌تک انگشت‌ها، مچ و کف دست به مدت 20 ثانیه استفاده کنید.

3. شست‌وشوی پوست از بالا به پایین

همه ما در حالت عادی به هنگام شست‌وشوی پوست خود، چند نقطه از بدن را از قلم انداخته و جا می‌گذاریم. بنابراین به منظور جلوگیری از ایجاد چنین مشکلی، همواره توصیه می‌کنیم شست‌وشو را از بالا به پایین انجام دهید و نقاطی همچون گوش، ناف، پشت و پاها را فراموش نکنید.

4. استفاده از لیف مخصوص شست‌وشو

برای آن که میزان کف تولید شده افزایش یابد و پن کمتری مصرف شود، حتماً از لیف یا پارچه مخصوص شست‌وشو استفاده کنید. بدین ترتیب نه تنها حجم کمتری از پن مورد استفاده قرار می‌گیرد، بلکه پوست‌تان به خوبی پاک و تمیز می‌شود.

۵. شست‌وشوی آرام پوست

سعی کنید برای شست‌وشوی پوست با استفاده از پن، همواره وقت بگذارید و به آرامی این کار را انجام دهید تا نتیجه بهتری بگیرید. مگر آن که عجله داشته باشید و بخواهید به سرعت این کار را انجام دهید.

مزایای استفاده از پن

همانطور که پیش‌تر نیز به آن اشاره کردیم، آب به تنهایی قادر نیست چربی‌ها و آلاینده‌های سطح پوست را از بین ببرد و آن را به طور کامل پاکسازی کند، بنابراین به استفاده از یک پاک کننده خوب نیاز خواهد بود. پن‌ها یکی از بهترین پاک کننده‌های پوستی محسوب می‌شوند که بدون هیچگونه آسیبی به پوست، این آلاینده‌ها را از بین می‌برند و مزایای بسیاری را با خود به همراه دارند که در این بخش به برخی از مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

  • خاصیت بسیار بالای پاک کنندگی و تمیز کنندگی
  • افزایش میزان سرعت گردش خون در پوست
  • کمک در رساندن مواد مغذی بیشتر به پوست
  • سازگاری با پوست به دلیل دارا بودن PH نزدیک به PH طبیعی پوست
  • شست‌وشوی آسان حتی با آب‌های دارای سختی (املاح معدنی) زیاد

تفاوت‌های موجود میان پن با صابون

همه افراد به خصوص خانم‌ها در بیشتر مواقع از شوینده‌های پوست استفاده می‌کنند تا منافذ خود را تمیز نگه دارند. از آنجایی که پوست خانم‌ها از ظرافت بیشتری نسبت به پوست آقایان برخوردار است، باید به محصولات زیبایی مورد استفاده توجه بیشتری داشته باشند.

  • استفاده مکرر از صابون به مرور زمان موجب خشکی و خارش شده و پوست را مستعد جوش می‌کند اما پن به دلیل برخورداری از PH نزدیک به پوست، برای سلامتی مناسب‌تر است.
  • قدرت پاک کنندگی صابون بسیار بیشتر از پن است اما همین قدرت پاک کنندگی بالا موجب می‌شود تا علاوه‌بر آلودگی‌ها، چربی‌های مورد نیاز پوست نیز از بین برود. این مسأله در دراز مدت می‌تواند موجب خشکی و چین و چروک پوست شود. هچنین پوست بیش از اندازه به تولید چربی مورد نیاز خود خواهد پرداخت.
  • اصلی‌ترین تفاوت موجود میان پن و صابون، مربوط به ترکیبات آن‌ها می‌باشد. پن دارای ترکیبات ملایم‌تری نسبت به صابون بوده و در انواع مختلفی تولید می‌شود که هر یک، عملکرد خاص خود را دارند. این محصول هم مانند صابون در رنگ‌های مختلف تولید شده و نتیجه عملکرد آن‌ها در طولانی مدت نمایان خواهد شد.

انواع پن

همانطور که می‌دانید، انواع مختلفی از شوینده‌ها در بازار وجود دارند که افراد باید بر حسب جنس و درجه حساسیت پوست خود، یکی را انتخاب کنند. اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که پوست حساسی دارید و با کوچک‌ترین چیزی دچار جوش‌های زیر پوستی می‌شوید، پیشنهاد ما به شما، استفاده از پن است. دانستن اطلاعات کافی در خصوص پن موجب می‌شود تا به هنگام خرید بتوانید مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید. به همین دلیل لازم است با انواع پن و کارایی آن‌ها بیشتر آشنا شوید.

پن ضد جوش

استفاده از پن ضد جوش برای افرادی که دارای جوش و آکنه هستند، بهترین انتخاب می‌باشد. این نوع پن می‌تواند در طولانی مدت، جوش‌های سر سیاه را از بین ببرد و با کنترل چربی از ایجاد جوش‌های جدید جلوگیری کند. همچنین موجب بسته شدن منافذ باز پوست شده و در درمان لک و جای جوش مؤثر است.

پن لایه‌بردار

این پن برای انواع پوست‌ها به خصوص پوست‌های چرب بسیار مناسب است. البته بهتر است قبل از خرید، با پزشک معالج خود مشورت کنید تا پن لایه‌بردار متناسب با پوست خود را انتخاب کنید. این پن می‌تواند با پاکسازی سطح پوست، به جوانسازی آن نیز کمک کند.

پن ضد لک

این پن حاوی موادی همچون زینک، ویتامین E و اسیدهای مخصوص است که با داشتن فرمولاسیون‌های خاص می‌تواند لک‌های ناشی از جوش را به مرور زمان از بین ببرد. علاوه‌بر آن در صورتی که دو بار در روز مورد استفاده قرار گیرد، به دلیل خاصیت لایه‌برداری، سلول‌های مرده را از سطح پوست پاکسازی می‌کند.

پن روش کننده

پن روشن کننده در یکدست کردن پوست تأثیر بسیار زیادی دارد و در عین حال رطوبت پوست را نیز حفظ می‌کند. این پن برای افرادی با پوست تیره بسیار مناسب بوده و لک‌های موجود بر روی پوست آن‌ها را به مرور از بین می‌برد.

پن پاک کننده

اگر به دنبال پاکسازی پوست خود از از انواع آلودگی‌ها و چربی‌های اضافی هستید، بدون در نظر گرفتن نوع پوست خود می‌توانید از پن پاک کننده استفاده کنید. این پن که دارای ویتامین E هست،  رطوبت پوست را حفظ کرده و با عوامل آسیب‌زا به پوست مقابله می‌کند. مهم‌ترین ویژگی استفاده از پن پاک کننده، برطرف کردن چین و چروک‌هایی است که به تازگی بر روی پوست ایجاد شده‌اند.

پن شست‌وشو مخصوص پوست‌های خشک

این پن که در ترکیبات خود، حاوی آب‌رسان است، برای شست‌وشوی پوست‌های خشک بسیار مناسب است. زیرا به دلیل دارا بودن فرمولاسیونی غیر صابونی، رطوبت و چربی را در سطح پوست حفظ می‌کند.

پن شست‌وشو مخصوص پوست‌های چرب

پوست‌های چرب به دلیل این که مستعد آکنه می‌باشند، نسبت به سایر پوست‌ها به مراقبت بیشتری نیاز دارند. پن شست‌وشو مخصوص پوست‌های چرب، به کاهش چربی سطح پوست کمک کرده و موجب رفع جوش می‌شود. همچنین موجب کوچک شدن منافذ باز روی پوست می‌شود.

سخن پایانی

در این مطلب با پن آشنا شده و دانستیم برای حفظ چربی و رطوبت پوست و همچنین جلوگیری از خشکی و حساسیت‌های ناشی از آن، باید از محصولاتی استفاده شود که کمترین آسیب را به پوست می‌رسانند. اگرچه پن‌ها نیز همچون صابون، فوم و ژل شست‌وشو، نوعی شوینده محسوب می‌شوند اما به دلیل ترکیبات استفاده شده و PH متناسب با پوست، گزینه بهتری محسوب شده و موجب عدم آسیب‌دیدگی پوست می‌شوند. انواع متفاوتی از پن‌ها وجود دارند که هر شخص می‌بایست بنابه نوع پوست و نیاز خود، یکی از آن‌ها را انتخاب کند. بدین ترتیب می‌تواند از نتایج مثبت استفاده از آن در دراز مدت، اطمینان پیدا کند. امیدواریم که این مطلب از وبسایت گل افشان برای شما مفید بوده باشد.

سوالات متداول

چه تفاوتی میان پن و صابون وجود دارد؟

اگرچه پن‌ها از لحاظ ظاهری به صابون شبیه هستند اما برخلاف صابون داری PH متناسب با پوست هستند آسیب‌هایی همچون خشکی پوست و دهیدراته شدن را به حداقل می‌رسانند.

آیا پن از خاصیت درمانی برخوردار است؟

باید این نکته را در نظر داشته باشید که مشکلات پوستی همچون لک، با یک شوینده که برای مدت زمان کوتاهی قرار است بر روی پوست بماند، حل نمی‌شود اما می‌تواند در کنار درمان‌هایی دارویی مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین اصلاً انتظار درمان از آن‌ها را به تنهایی نداشته باشید. البته برخی دیگر از انواع پن‌ها همچون پن پوست چرب، پن ضد جوش و … به دلیل ترکیبات مورد استفاده در آن‌ها می‌توانند مؤثر واقع شوند.

فهرست مطالب

[vc_row full_width="stretch_row" css=".vc_custom_1493881945773{margin-bottom: -40px !important;background-color: #f9f9f9 !important;}"][vc_column css=".vc_custom_1488538101973{padding-top: 0px !important;padding-bottom: 0px !important;}"][woodmart_brands orderby="" order="" hover="alt" style="carousel" per_row="7" hide_pagination_control="yes" hide_prev_next_buttons="yes" wrap="yes" ids=""][/vc_column][/vc_row]
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.