پشتیبانی:

۰۲۱-۴۶۱۴۴۸۰۶

آدرس فروشگاه:

تهران، پونک جنوبی

 

نقش دایمتیکون در ضد آفتاب | ویژگی ضد آفتاب خوب

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

تشعشعات فرابنفش خورشید تهدیدی جدی برای پوست به شمار می‌رود. به همین سبب استفاده از کرم‌های ضد آفتاب هنگام رویارویی در برابر این تشعشات بسیار حیاتی می‌باشد. بدون‌شک اشعه‌های مضر خورشید از جمله تشعشعات فرابنفش آن، آسیب‌های شدیدی به پوست وارد می‌کنند. نور خورشید هنگام برخورد با پوست ممکن است آثار مثبت مختلفی از خود بر جای بگذارد، اما اثرات مفید آن نسبت به پیامدهای مضر و خطرناکش کمتر است. اگر قصد بالا بردن معلومات خود در زمینه کرم‌های ضدآفتاب را دارید، در این مطلب به ویژگی‌های مثبت آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

تاثیرات مخرب تشعشات خورشید بر روی پوست

قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید بدون محافظ‌های فیزیکی یا شیمیایی به مدت طولانی علاوه بر سوختگی، باعث ایجاد چین و چروک های زود هنگام بر روی پوست می‌شود. این چین چروک‌ها حتی ممکن است قبل از رسیدن به سنین پیری در پوست ظاهر شوند و در نهایت به سرطان منجر شوند.

اگر چه تشعشعات فرابنفش خورشید به‌ویژه نوع B به ساخته شدن ویتامین D در بدن کمک می‌کند، اما آسیب‌های احتمالی زیادی را نیز می‌تواند به همراه داشته باشد. برخی بثورات و انواع لک‌های پوستی به دنبال تماس مستقیم با نور خورشید بروز می‌کنند. نور خورشید علاوه‌بر آسیب به چشم، می‌تواند به ایجاد آب مروارید منجر شود. همچنین انواع سرطان‌ پوست از جمله ملانوم بدخیم، سرطان‌های سلول‌‌های لایه بازال (پایه ای) و سرطان سلول‌های شاخی می‌تواند به دنبال تماس‌های طولانی‌مدت با نور آفتاب ایجاد شوند.

بروز لک‌های تیره و قهوه‌ای به همراه کاهش شادابی پوست دیگر عوارض ناشی از مقابله طولانی مدت با اشعه مضر خورشید به شمار می‌رود. شما می‌توانید با انتخاب “یک ضد آفتاب خوب”، آسیب‌های پوستی ناشی از اشعه‌ فرابنفش خورشید را کنترل کنید.

ویژگی‌های ضد آفتاب خوب

ضد آفتاب خوب علاوه‌بر اینکه باید قابلیت محافظت از پوست در برابر تمامی اشعه‌های خورشیدی را داشته باشد، می‌بایست ماهیت شیمیایی و فیزیکی خود در برابر نور خورشید و گرمای هوا را نیز حفظ کند. به طوری که پس از تابش نور خورشید دچار از هم گسیختگی نشود و بتواند مانع از ایجاد حساسیت و آلرژی در پوست شود.

ترکیبات اولیه، فرمولاسیون و چگونگی تولید یک ضد آفتاب خوب در اثر بخشی آن و محافظت حداکثری پوست از خطرات نور خورشید بسیار مهم است. یک ضد آفتاب خوب علاوه بر اینکه در برابر شستشو و تعریق مقاوم است، نباید اثرات و عوارض جانبی روی پوست ایجاد کند.

اشعه فرا بنفش نوع A با طول موج بلندتر (۳۲۰-۴۰۰نانومتر) به عمق‌ بیشتری از پوست نفوذ می‌کند و علاوه‌بر سلول‌های سطحی (کراتینوسیت اپیدرم)، سلول‌های عمقی‌تر (فیبروبلاست‌های درم) را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اشعه فرابنفش نوع A، قادر به عبور از شیشه است. لذا محافظت در برابر آن با استفاده از یک ضد آفتاب خوب، حتی در داخل خودرو یا منزل نیز مهم است.

اما در مقابل، اشعه فرابنفش نوع B با طول موج (۲۹۰-۳۲۰ نانومتر) در سلول‌های لایه اپیدرم (لایه سطحی پوست) جذب بیشتری دارد و در همین سطح به سلولهای لایه اپیدرم پوست آسیب می‌رساند.

طبق فرمولاسیون‌های قدیمی، ضد آفتاب‌ها در گذشته صرفا مانع از نفوذ اشعه فرابنفش نوع B می‌شدند. اما با گذشت زمان و پیشرفت‌های علم پزشکی ترکیبات آن‌ها قادر به مهار انواع تشعشعات فرابنفش نوع B,A و همچنین اشعه مادون قرمز می‌باشند. به همین سبب، کیفیت ساخت آن‌ها بسیار بهتر از قبل شده است و هنگام استفاده حس خوبی به مصرف‌کننده می‌دهد. برند مدیسان و برند فیتووان محصولات متنوعی از ضد آفتاب خوب را دارند که سال‌هاست مورد استقبال مصرف‌کنندگان مختلف قرار گرفته‌اند.

عیار حفاظتی ضد آفتاب خوب (SPF)

هر چه عدد SPF بیشتر باشد ضد آفتاب در برابر اشعه فرا‌بنفش نور خورشید محافظت افزونتری ایجاد می‌کند. اما از عیار حفاظتی 60 به بالا هرچه این عدد بیشتر شود قدرت حفاظت آن صرفا درصد نامحسوسی بالا می‌رود(گفته میشود که تفاوت ضد آفتاب با عیار حفاظتی 60 تا 90 حدود یک درصد است). انتخاب کرم ضد آفتاب خوب با SPF مناسب، وابسته به نوع و میزان تماس با نور خورشید برای هر فرد تفاوت دارد.

برند مدیسان برای انواع پوست، سنین و جنسیت های مختلف، انواعی از ضد آفتاب خوب با عیار حفاظتی مناسب دارد.

همچنین برند فیتووان نیز با تولید ضد آفتاب های خوب که پوشانندگی بسیارمناسبی نیز دارد توانسته است در سه رنگ مختلف (با پوشش کرم پودر و انواع رنگ بژ) عیار حفاظتی  40 پلاس تولید و عرضه کند.

ویژگی های کرم ضد آفتاب معمولی مدیسان 30 پلاس

کرم ضد آفتاب مدیسان با عیار حفاظتی 30، فاقد رنگ و مناسب پوست های خشک و معمولی آقایان و خانم ها است. این محصول دارای فاکتورهای حفاظتی فیزیکی و شیمیایی بر اساس جدیدترین فرمولاسیون یک ضد آفتاب خوب می‌باشد.

کرم ضد آفتاب کودکان مدیسان با عیار حفاظتی 40 پلاس، فاقد پارابن و مواد حساسیت زا، ضد آب است و مناسب پوست کودکان، خانم‌های باردار و افراد دارای پوست‌های حساس است.

اما این کرم با عیار حفاظتی 60 پلاس در دو نوع رنگی و فاقد رنگ با قدرت مرطوب کنندگی مناسب و قدرت محافظتی بالا در برابر پرتوهای مضر خورشید تولید می‌شود. همچنین مناسب پوست‌های چرب و مختلط (ضدآفتاب فاقد چربی) است که آن را در زمره بهترین ضد آفتاب‌ها قرار داده است. این محصول حاوی ویتامین E و C به عنوان آنتی اکسیدان می‌باشد.

ضد آفتاب خوب

ویژگی ‌های ضد آفتاب کرم پودری مدیسان 40 پلاس

ضد آفتاب کرم پودری مدیسان با عیار حفاظتی 40 پلاس یک ضد آفتاب خوب و پرطرفدار است. برند مدیسان برای دو گروه اصلی یعنی پوست‌های چرب و حساس (فاقد چربی/حاوی روغن درخت چای به عنوان ضد آکنه) تولید می‌شود. این کرم به دلیل داشتن ماده ضد چروک ماتریکسیل انواع مختلف پوست را پوشش می‌دهد. کرم های پودری مدیسان در چهار رنگ مختلف بژ خیلی روشن، بژ روشن، بژ طبیعی و کاراملی تولید می‌شوند.  ضد آفتاب کرم پودری مدیسان علاوه‌بر خاصیت پوشانندگی و فوندانسیون، پوست را در برابر اشعه‌های مضر خورشید با دارا بودن فاکتورهای حفاظت فیزیکی و شیمیایی بسیار خوب محافظت می‌کند.

ویژگی‌های کرم ضد آفتاب مدیسان 50 پلاس

ضد آفتاب مدیسان با عیار حفاظتی 50 پلاس محصول دیگری از برند مدیسان، حاوی فاکتورهای حفاظت فیزیکی و شیمیایی می‌باشد. این محصول مناسب پوست‌های خشک و معمولی است و دارای رنگ‌های مختلف می‌باشد. این محصول از برند مدیسان به عنوان یک ضد آفتاب خوب به شمار می‌رود و مورد استقبال خوبی از سوی مصرف کنندگان قرار گرفته است.

ویژگی‌های کرم ضد آفتاب مدیسان 60 پلاس

ضدآفتاب مخصوص آقایان با عیار حفاظتی 60 پلاس محصول جدیدی از برند مدیسان است که محبوبیت زیادی نیز به دست آورده است. این محصول برای انواع پوست مناسب است و دارای فیلترهای فیزیکی و شیمیایی می‌باشد.

این ضد آفتاب خوب ، توانایی حفاظت پوست در برابر انواع اشعه‌های زیانبار خورشید UVA,UVB را دارد. همچنین حاوی سایکلومتیکون، شی باتر (روغن درخت شی آفریقایی) و دایمتیکون برای مقاومت در برابر تعریق و آب می‌باشد و به عنوان مرطوب کننده طبیعی پوست ایفای نقش می‌کند.

شما می‌توانید از طریق سایت رسمی شرکت گل افشان آرایش به طور آنلاین هر یک از این ضد آفتاب‌های خوب را تهیه و استفاده کنید. البته شما می‌توانید این ضد آفتاب ها را از تمامی داروخانه و مراکز معتبر فروش محصولات بهداشتی آرایشی سراسر کشور تهیه کنید.

چند توصیه مهم پیش از خرید ضد آفتاب خوب

اگر به دنبال یک ضد آفتاب خوب هستید، باید در کنار انتخاب صحیح آن چند نکته کلیدی را مد نظر قرار دهید. یکی از این نکات استفاده از آن نیم ساعت قبل از حضور در معرض آفتاب است. نکته دیگر اینکه باید ضد آفتاب را از همان دوران کودکی مورد استفاده قرار دهید و حتی در روزها و ساعات ابری یا غیر آفتابی نیز از آن استفاده نمایید.

باید در کنار مصرف یک ضد آفتاب ‌خوب ، سایر مراقبت‌های حفاظتی در برابر اشعه و استفاده از کلاه و دستکش نیز رعایت شود. استفاده صحیح از ضد آفتاب‌های فیزیکی باعث می‌شود پوست در برابر نور خورشید دچار سوختگی نشود.

انواع پوست بر حسب حساسیت به اشعه آفتاب

  1. پوست حساس تیپ یک: همیشه می‌سوزد و هرگز برنزه نمی‌شود.
  2. پوست حساس تیپ دو: اغلب اوقات می‌سوزد و کمی برنزه می‌شود.
  3. پوست معمولی تیپ سه: برخی اوقات می‌سوزد و به تدریج برنزه می‌شود.
  4. پوست معمولی تیپ چهار: بطور خفیف می‌سوزد و خوب برنزه می‌شود.
  5. پوست غیر حساس تیپ پنج: به ندرت می‌سوزد و شدید برنزه می‌شود.
  6. پوست غیر حساس تیپ شش : هیچگاه نمی‌سوزد، عمیق برنزه می‌شود.

فاکتورهای حفاظت فیزیکی در ضد آفتاب خوب

استفاده صحیح از ضد آفتاب‌های حاوی فاکتورهای فیزیکی از برنزه شدن پوست در برابر نور آفتاب و بروز آفتاب‌ سوختگی جلوگیری می کند. این نوع ضد آفتاب ها حاوی مواد غیر محلولی هستند که می‌توانند روی سطح پوست گسترش یابند. این امر به آن‌ها اجازه می‌دهد تا قبل از آن که اشعه‌های نور خورشید به پوست برسند، آن‌ها را متفرق کنند. ترکیباتی از جمله اکسید روی،‌ اکسید زیرکونیوم، اکسید منیزیم، کائولین، دی‌اکسید تیتانیوم، اکسید آهن  … بخشی از فاکتورهای حفاظت فیزیکی در یک ضد آفتاب خوب محسوب می‌شوند.

اگر ضد آفتاب‌های فیزیکی به مقدار لازم استفاده شوند و به مدت کافی روی پوست بمانند، می‌تواند هر دو اشعه فرابنفش B و UVA را مهار کنند. از آن‌جایی که این نوع ضد آفتاب‌ها با پوست واکنش شیمیایی انجام نمی‌دهند در نتیجه احتمال بروز واکنش‌های حساسیتی آن‌ها کمتر است. لذا برای پوست‌های حساس به ویژه پوست کودکان و نوزادان مناسب‌تر خواهند بود.

اما از سوی دیگر به برخی دلایل ممکن است ضد آفتاب‌های فیزیکی چندان مورد استقبال قرار نگیرند. یکی از دلایل آن وجود لایه ماتی است که پس از استعمال به روی پوست ظاهر می‌شود. این لایه مانع از تعریق پوست می‌شود و پوست را گرم و ملتهب می‌کند. در نتیجه پوست دچار حالت تعریق و عرق‌سوز می‌شود. از طرفی رنگ مات آ‌ن‌ها ممکن است از نظر زیبایی دلچسب نباشد. همچنین این ترکیبات با آب از بین نمی‌روند (ضد آب) و امکان دارد که در برابر نور خورشید نرم و پخش شده یا اثر محافظتی آن کاهش یابد.

فاکتورهای حفاظت شیمیایی در ضد آفتاب خوب

ضد آفتاب‌های حاوی فاکتورهای حافظت شیمیایی با جذب انرژی برخی فوتون‌ها (ذرات نور) باعث محافظت شیمیایی در برابر نور خورشید می‌شوند. این نوع ضد آفتاب‌ها در فرمولاسیون خود حاوی مواد محلول در آب یا چربی هستند و لایه‌ای نامرئی که به چشم نمی‌آید روی سطح پوست ایجاد می‌کنند.

این نوع ضد آفتاب‌ها از نظر ظاهر نسبت به ضد آفتاب‌های فیزیکی بیشتر مورد پسند قرار می‌گیرند. ضد آفتاب‌های شیمیایی براساس موادی که در ساخت آن‌ها به کار رفته ایت می‌توانند به جذب تشعشعات فرابنفش B,A کمک کنند. از مهمترین فیلترهای اشعه فرا بنفش نوع B می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بنزیلیدین کامفوریت و مشتقات آن
  • بنزیمیدازول‌ها
  • سـینامـات‌ها
  • پارا‌آمـنینـوبنزوئیـک اســید و مشتقات سالیسیک اسید
  • فتال دی آلدهید
  • مشتقات بنزوفنون
  • اکسی بنزون دی‌ بنزوئیل‌ متان

در یک قانون کلی، تنها آن دسته از ضد آفتاب‌هایی دارای اثر محافظت کنندگی کافی خواهند بود که قادر به جذب هر دو نوع اشعه B و A باشند. از طرفی نباید اثرات جانبی مختلفی روی پوست داشته باشند و می‌بایست در برابر نور خورشید پایداری لازم را برقرار کنند.

ضدآفتاب خوب ، هر کجا و هر زمان

اگر دارای پوست بسیار خشک هستید، باید خود را عادت به استفاده از کرم‌های مرطوب کننده مدیلن بدهید و سپس محصولات مدیسان را روی آن بمالید. در صورتی که پوست شما چرب است نیازی نیست که قبل از استعمال کرم ضدآفتاب از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

اگر چه نوع پوست برای انتخاب یک ضدآفتاب خوب و مناسب مهم است اما باید در هر فصلی از سال از کرم‌هایی  با عیار حفاظتی 30 یا بالاتر استفاده کنید. بروز علائم پیری پوست علاوه‌بر گذر عمر به بهداشت، نحوه زندگی، ژنتیک و میزان قرار گرفتن در معرض نور خورشید بستگی دارد.

از دهه سوم عمر تولید سلول های جدید پوست، کلاژن و ترشح سبوم کندتر می‌شود. این دوره بهترین زمان ممکن برای پیشگیری از پیری پوست است و بعد از آن باید منتظر اولین نشانه های پیری پوست ، چین و چروک دور چشم، روی پیشانی، دور لب ها و لکه های قهوه ای ناشی از آسیب های نورخورشید و سایر پیامدها باشیم.

ما برای شما محصولات متنوع و متناسبی تولید کرده‌ایم که با تهیه آن سبدی ارزشمند از کالاهای مرتبط با حفظ طراوت پوست و مو خواهید داشت.

انتخاب خوب؛ ضدآفتاب خوب، مرطوب کننده خوب

استفاده از ضدآفتاب و مرطوب کننده‌های حاوی ویتامین و آنتی اکسیدان‌ها از آسیب‌های جدی و کدر شدن پوست پیشگیری می کنند. البته توصیه می‌کنیم برای مقابله با کدر شدن رنگ پوست، از کرم و سرم حاوی ویتامین “ث” مدیلن استفاده کنید.

شما همچنین می‌توانید از کرم‌های مرطوب کننده مدیلن به‌ویژه کرم ویتامین “ث” مدیلن، کرم ضد آفتاب مدیسان که حاوی انواع آنتی اکسیدان و روغن درخت چای است استفاده کنید. مواد تشکیل‌دهنده این کرم‌ها بهترین سلاح برای مقابله با اثرات رادیکال‌های آزاد در سلول‌های پوست به شمار می‌روند.

رادیکال های آزاد مولکول‌هایی هستند که توسط اشعه‌های فرابنفش در سلول ها تولید می شوند و به کلاژن پوست آسیب می زنند؛ در نتیجه استفاده از کرم های ضدآفتاب حاوی آنتی اکسیدان ها برای پیشگیری از آسیب های جدی نور آفتاب و جلوگیری از بروز چین و چروک ها مؤثرند. برای حصصل نتیجه‌گیری حداکثری می‌توانید کرم مرطوب کننده مدیلن، کرم ویتامین “ث” مدیلن و ضدآفتاب مدیسان را روی گردن خود نیز استعمال کنید.

باید درنظر داشت که بر حسب میزان آسیب اشعه خورشید و سایر عوامل محیطی همچنین جنبه‌های وراثت، بسیاری از افراد چین و چروک عمیق‌تر روی پوست خود خواهند داشت. بدین ترتیب شفافیت پوست به مرور زمان و گذر عمر کاهش پیدا می‌کند و آسیب‌های نورآفتاب و مصرف دخانیات مشهودتر خواهند بود.

ضد آفتاب کرم پودری فیتو وان SPF40

جدیدترین محصول از لابراتوار بهداشتی آرایشی گل افشان، یک ضد آفتاب خوب است. ضد آفتاب کرم پودری فیتووان SPF40 در دو لاین مختلف (مناسب انواع پوست – مناسب پوست چرب و حساس) و سه رنگ متفاوت (بژخیلی روشن، بژ روشن، بژ طبیعی) تولید شده است. مواد اولیه و فرمولاسیون این محصول منطبق با برترین استاندارها و باکیفیت‌ترین تولیدات لابراتوارهای معتبر جهانی تهیه شده است.

این محصول با پوشش مناسب و معادل کرم پودر، حاوی فاکتورهای محافظت فیزیکی و شیمیایی جهت حفاظت در برابر اشعه زیانبار خورشید است.

همچنین ویتامین های A و E به‌عنوان تقویت کننده و آنتی اکسیدان به نوسازی سلول‌های پوست کمک می‌کنند. گلیسیرین نیز نرم کننده و رطوبت رسان پوست است. عصاره چای سبز (در محصول فیتووان مناسب پوست های چرب و مختلط) با داشتن ماده موثر ترپینین، روی طیف وسیعی از باکتری ها و قارچ ها موثر است. به طوری که با داشتن خواص آنتی باکتریال و ضد التهاب، جهت درمان و پیشگیری از آکنه نیز مفید خواهد بود.

این محصول فاقد ماده زیان‌بار پارابن، ضد آب و ضد تعریق با دوام و ماندگاری طولانی مدت است. ضد آفتاب کرم پودری فیتووان به دلیل وجود نرم کننده‌های سیلیکونی با ایجاد حس مخملی روی سطح پوست، همچنین به تنظیم تعادل چربی پوست کمک می‌کند. به گونه‌ای که موجب افزایش قوام و کشسانی آن نیز می‌شود. این ویژگی باعث شده است تا کرم پود فتیووان به یک ضد آفتاب خوب تبدیل شود. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به قابلیت آن برای محافظت در برابر تشعشعات زیانبار خورشید اشاره کرد.

سخن پایانی

در این مطلب شما را با ویژگی های یک ضد آفتاب خوب آشنا کردیم. شما می‌توانید از طریق سایت رسمی شرکت گل افشان آرایش به طور آنلاین هر یک از این ضد آفتاب های خوب را تهیه و استفاده کنید. البته این ضد آفتاب ها از داروخانه و مراکز معتبر فروش محصولات بهداشتی آرایشی سراسر کشور نیز قابل تهیه است.

فهرست مطالب

[vc_row full_width="stretch_row" css=".vc_custom_1493881945773{margin-bottom: -40px !important;background-color: #f9f9f9 !important;}"][vc_column css=".vc_custom_1488538101973{padding-top: 0px !important;padding-bottom: 0px !important;}"][woodmart_brands orderby="" order="" hover="alt" style="carousel" per_row="7" hide_pagination_control="yes" hide_prev_next_buttons="yes" wrap="yes" ids=""][/vc_column][/vc_row]

ضمن عرض تبریک نوروز 1403 خدمت شما عزیزان

سفارشات بعد از 14 فروردین ارسال می گردد

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.