پشتیبانی:

۰۲۱-۴۶۱۴۴۸۰۶

آدرس فروشگاه:

تهران، پونک جنوبی

 

وبلاگ

میلیا

دانه‌های سفید زیر چشم – میلیا چیست و درمان آن

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

داشتن چهره‌ای زیبا و پوستی شاداب، حق طبیعی هر انسان است. امروزه گاهی فقدان این امر موجب بروز مشکلات روحی و حتی افسردگی در برخی افراد می‌شود. لذا با داشتن یک افق دید وسیع می‌توان نسبت به رخدادهای تهدید‌ کننده سلامت و پوست اقدام مقتضی و به موقع انجام داد. در این میان بهره‌گیری از دانش پزشکان متخصص پوست و یا افراد آگاه و با تجربه، بهترین اقدام کاربردی و مناسب محسوب می‌شود.

ما در این مقاله به یکی از مشکلات مشهود پوست اشاره می‌کنیم و راهکارهای رسیدگی به آن را نیز یادآور می‌شویم.

میلیا چیست؟

میلیا نوعی عارضه پوستی بی خطر و غیر مسری محسوب می‌شود. این عارضه شبیه به جوش‌های پوستی بسیار ریز است، با این تفاوت که هرچه تلاش کنید تخلیه نمی‌شوند. میلیا برآمدگی‌های ریز سفت به رنگ پوست یا سفیدتر از رنگ پوست به شمار می‌روند که اغلب به شکل ثابت هستند و تغییری پیدا نمی‌کنند. بسیاری از افراد میلیا را با آکنه پوستی اشتباه می‌گیرند. اما این عارضه با جوش‌های پوستی یا غرور جوانی و حتی خال یا زگیل فرق دارند.

میلیا به عنوان یک عارضه پوستی، اغلب اوقات خود به خود در زیر سطح پوست شکل می‌گیرد. جالب است بدانید گاهی نیز خود به خود از روی پوست حذف می‌شود.

ماهیت میلیا چیست؟

ماهیت میلیا (کیست‌هایی پوستی کوچک) با جوش‌های عادی پوست، زگیل و خال به طور کامل تفاوت دارد. جنس میلیا از کراتین (پروتین لایه خارجی پوست) است. در عارضه میلیا، سلول‌های مرده پوست به دام می‌افتند و شبیه برآمدگی و یا کیست‌های سفید رنگ بر روی سطح پوست خودنمایی می‌کنند.

میلیا درواقع کیست‌های کوچک و آزار دهنده مشابه آکنه هستند، اما باید دانست که گاهی وجود میلیا، علامت یک بیماری دیگر محسوب می‌شود. میلیا علاوه بر چهره و ظاهر افراد، روی گردن و سایر نواحی بدن نیز ظاهر می‌شوند. اما به راحتی درمان می‌شوند و از این بابت جای هیچگونه نگرانی نیست. گاهی اوقات و در برخی افراد میلیا روی پوست دست‌ها، پاها و سایر نواحی دیگر بدن نیز دیده می‌شود.

عوامل تاثیرگذار در ایجاد میلیا کدامند؟

به اعتقاد برخی متخصصان پوست از آنجایی که پوست نواحی حساس بدن به‌ویژه اطراف چشم حساس و ظریف‌تر است، استفاده از آرایش‌های غلیظ و سنگین یا برخی کرم‌های آرایشی خاص می‌تواند موجب بروز میلیا در نواحی دور چشم شود. داشتن یک محلول پاک‌کننده آرایش خوب یکی از ارکان استفاده از محصولات آرایشی است. بهترین توصیه ما برای پاک‌کردن آرایش باقیمانده پوست، جهت جلوگیری از “میلیا” محلول پاک کننده آرایشی “لامینین” است. این محصول با فرمولاسیون خاص خود علاوه‌بر انطباق مناسب با پوست، می‌تواند آرایش را به همراه سلول‌های مرده پوست پاکسازی کند.

آسیب‌های پوستی در اثر تماس با البسه از جنس خاص یا قرار گرفتن در برابر اشعه آفتاب، استفاده غیر طبیعی از محصولات بهداشتی و آرایشی، همچنین کهیر و برخی حساسیت‌ها نیز می‌توانند در بروز میلیا ایفای نقش کنند.

میلیا احساس ناخوشایندی در فرد ایجاد می‌کند و این مزاحم کوچک با روش‌های مرسومی که به درمان آکنه منجر می‌شود قابل بر طرف شدن نیستند! میلیا برعکس آکنه‌های چرکی که نیاز به پادزیست (آنتی بیوتیک) و درمان دارویی دارند، روش درمانی اختصاصی خود را نیاز خواهد داشت.

پیشگیری از میلیا

نکته مهم پیشگیرانه که همیشه تذکر داده می‌شود این است که باید از آرایش بی مورد و یا استفاده از هرگونه کرم در نواحی اطراف چشم و محل هایی که پوست حساس‌تری دارند پرهیز کنیم. شما می‌توانید از یک کرم دور چشم با فرمولاسیون سبک استفاده کنید. کرم دور چشم نقش موثری در پیشگیری از چین و چروک و پیری نواحی اطراف چشم نیز خواهد داشت.

در اینجا بهترین توصیه ما استفاده از کرم دور چشم هالوکسیل مدیلن است. این کرم می‌تواند در طول روز استفاده شود. اما در صورت تمایل می‌توانید کرم دور چشم لامینین حاوی ماده رتینول (پیش ساز ویتامین A) را به طور شبانه استفاده کنید. بهتر است محصولات حاوی رتینول را پیش از خواب استفاده کنید. کرم دور چشم لامینین حاوی رتینول برطرف‌کننده یا کاهش دهنده لک‌های اطراف چشم است و از پیری زودرس و چین و چروک اطراف چشم پیشگیری می‌کند.

یکی از بهترین و کاربردی ترین توصیه‌هایی که متخصصان پوست انجام میدهند این است که باید با استفاده از تکنیک‌های لایه‌برداری خفیف و کم‌تهاجمی به پوست این فرصت را داد که مجدد بازسازی سلولی کند. ما به شما استفاده از کرم روشن کننده و لایه بردار ” ثمین” حاوی (AHA 12%) را پیشنهاد می‌کنیم. زیرا مورد تایید متخصصان پوست کشور می‌باشد و با فرمولاسیون خاص تهیه شده است؛ این اقدام (استفاده از کرم لایه‌بردار ثمین جهت لایه‌برداری پوست) علاوه بر اینکه به جوان‌سازی پوست کمک می‌کند، قادر خواهد بود تا از تجمع بیش از اندازه رنگدانه‌های طبیعی پوست (ملانین) در برخی نواحی پیشگیری کند یا اینکه از تولید غیر طبیعی رنگدانه ها تا حدود زیادی جلوگیری نماید. در این مسیر کرم‌های لایه‌بردار مدیلن نیز به شما کمک خواهد کرد.

میلیا

مزایای کرم لایه‌بردار ثمین و مدیلن

کرم لایه‌بردار ثمین یا کرم‌های لایه‌بردار مدیلن (AHA 10% , AHA 15%) مزایای دیگری نیز دارد که از جمله آن می‌توان به کاهش اثرات به جای مانده از جای جوش، زخم یا خراش پوست و باز ماندن منافذ عمیق پوست اشاره کرد.

از آنجایی که عارضه پوستی میلیا در اثر تجمع و یا گیر افتادن سلول‌های مرده پوست به وجود می آید، می‌توان اذعان کرد که بدین ترتیب با لایه‌برداری صحیح و زیر نظر متخصص پوست، این سلول‌های مرده پوستی محصور از بین خواهند رفت.

اگر قصد شما شستشوی مواد آرایشی همراه با پاک‌کردن سلول‌های مرده پوست و لایه‌برداری بسیار خفیف باشد، ما به شما شوینده صورت لامینین را توصیه می‌کنیم. اما این محصول برای نواحی حساس دور چشم پیشنهاد نمی شود.

بوسیله لایه‌برداری علاوه بر اینکه پوست فرصت آبرسانی بهتر پیدا می‌کند، این امکان وجود خواهد داشت که سلول‌های مرده پوست نیز حذف شوند و به جای آن سلول‌های نوپا و جوان‌تری متولد شوند. حاصل این اقدام بهبود شرایط ظاهری پوست و ایجاد رضایتمندی بیشتر فرد است.

در خصوص استفاده از تکنیک‌های لایه‌برداری با روش شیمیایی باید دانست که بهره‌گیری از محلول‌های سبک با درجات ضعیف از اسید‌های مخصوص لایه‌برداری از جمله اسید میوه ها می‌تواند کمک‌رسان خوبی باشد. فقط اینکه در طول مدت استفاده از این مواد لایه‌بردار باید از قرار گرفتن در برابر آفتاب و اشعه زیانبار خورشید تا حد ممکن خودداری کرد. در غیر این صورت روزها از کرم ضد آفتاب مدیسان با عیارهای حفاظتی متنوع(SPF) جهت محافظت بعد از لایه‌برداری با کرم لایه‌بردار ثمین یا مدیلن استفاده کنید.

بهترین کرم دور چشم

برخی از لایه‌بردارها بصورت محلول نیستند، بلکه به شکل کرم لایه‌بردار تولید می‌شوند. مانند کرم لایه‌بردار ثمین و مدیلن که باید با دقت و احتیاط لازم در نواحی مربوط مورد استفاده قرار گیرند.

توصیه ما به شما استفاده از کرم های سبک، دارای برند معتبر و مورد تایید متخصصین پوست برای دور چشم، بخصوص کرم دور چشم لامینین است. استفاده از کرم‌های دور چشم نامناسب می‌توانند موجبات ایجاد میلیا در اطراف چشم را فراهم کنند. بهره‌گیری از لایه‌های ضخیم کرم بر روی نواحی مختلف پوست صورت و بخصوص دور چشم می‌تواند موجب بسته‌شدن منافذ پوست شود. در نتیجه سلول‌های مرده پوست به دام می‌افتند و بدین ترتیب بیماری پوستی میلیا به وجود می‌آید.

استفاده از رتینول که به عنوان پیش‌ساز ویتامین “A” محسوب می‌شود در فرمولاسیون این کرم‌های اختصاصی دور چشم کمک فراوانی به رفع سلول‌های مرده پوست نواحی اطراف چشم همچنین رفع تیرگی دور چشم خواهد کرد. کرم دور چشم لامینین یکی از بهترین محصولات مورد استفاده و توصیه شده توسط متخصصان پوست کشور است.

خواص سرم ویتامین C برای درمان میلی

استفاده از لایه‌ای نازک از سرم ویتامین “ث” 20 درصد مدیلن حاوی رتینول، سبب می شود تا خطوط و پف در اطراف چشم از بین برود. همچنین از بروز کیست‌های سفید و میلیا نیز جلوگیری می‌کند. پس فراموش نکنید که استفاده از کرم‌های حاوی ویتامین “A” (رتینول) و مشتقات آن به‌خصوص کرم دور چشم لامینین و سرم ویتامین “ث” 20 درصد مدیلن پیشنهاد می‌شود.

اگر چه راه‌های مختلفی برای رهایی از شر میلیا وجود دارد، اما یکی از تکنیک‌های کاربردی توسط متخصص پوست، بهره‌گیری از سوزن‌های استریل برای تخلیه میلیا است. لذا توصیه می‌کنیم از سوزن استریل جهت ایجاد خراش و برش روی سطح میلیای پوست و خروج سلول‌های مرده استفاده کنید. بهتر است این اقدام توسط یک متخصص پوست باتجربه انجام شود. این کار در صورتی که به شکل غیر حرفه‌ای و در خانه انجام شود، منجر به ایجاد خراش عمقی، زخم و عفونت در پوست خواهد شد.

سخن پایانی

در این مقاله از وبسایت گل افشان شما را با بهترین محصولات کاربردی برای درمان میلیا آشنا کردیم. با تهیه کرم‌های لایه‌بردار ثمین و مدیلن (AHA10% , AHA 12%)، کرم دور چشم لامینین، سرم ویتامین “ث” مدیلن، شما مجموعه‌ای از محصولات خوب را در اختیار دارید. به طوری که می‌توانید با خیال راحت از آن‌ها استفاده کنید. زیرا تمام این محصولات مورد تایید متخصصان پوست کشور است و در داروخانه‌ها و مراکز معتبر فروش محصولات بهداشتی آرایشی کشور وجود دارد.

فهرست مطالب

[vc_row full_width="stretch_row" css=".vc_custom_1493881945773{margin-bottom: -40px !important;background-color: #f9f9f9 !important;}"][vc_column css=".vc_custom_1488538101973{padding-top: 0px !important;padding-bottom: 0px !important;}"][woodmart_brands orderby="" order="" hover="alt" style="carousel" per_row="7" hide_pagination_control="yes" hide_prev_next_buttons="yes" wrap="yes" ids=""][/vc_column][/vc_row]
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.